لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۵

دو نماینده مجلس: برای لغو استیضاح وزیر صمت ۷۵ خودرو شاسی‌بلند به نمایندگان داده شد


رضا فاطمی امین، وزیر صمت، که استیضاح او هنوز در هاله‌ای از ابهام است
رضا فاطمی امین، وزیر صمت، که استیضاح او هنوز در هاله‌ای از ابهام است

دو نماینده مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه ششم اردیبهشت فاش کردند که بیش از ۷۰ دستگاه خودرو شاسی‌بلند به نمایندگان تحویل داده شد تا استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) را پس بگیرند.

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز، در این زمینه گفت: در جریان منتفی شدن استیضاح رضا فاطمی امین، وزیر صمت، ۷۰ تا ۷۵ خودروی شاسی‌بلند در اختیار برخی نمایندگان مجلس قرار گرفته است.

در پی این اظهارات، دولت ابراهیم رئیسی او را تهدید به پیگیری قضایی کرد اما یک نماینده دیگر مجلس نیز شامگاه چهارشنبه موضوع تحویل خودروهای شاسی‌بلند به نمایندگان مجلس را تایید کرد.

علیرضابیگی به خبرگزاری ایلنا گفت: «بنا ندارم از امتیازاتی که داده شده است صحبت کنم، اما خوب است هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیاید تکلیف آن خودروهایی که به نمایندگان داده شد را مشخص کند».

او گفت: باید مشخص شود چرا قریب به ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو در اختیار نمایندگان قرار گرفت و تکلیف و ارتباط آن را با موضوع استیضاح نمایندگان روشن کنند.

در واکنش به اظهارات آقای علیرضابیگی، وزارت صمت این موضوع را تکذیب و اعلام کرد که این ادعا را از طریق حقوقی پیگیری خواهد کرد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، نیز با انتشار توئیتی گفت؛ «ادعای انصراف نمایندگان از استیضاح، با دریافت ماشین شاسی‌بلند، نه تنها دروغ‌پردازی علیه دولت و وزیر صمت بلکه بازی با آبروی مجلس است».

سپهر خلجی از قوه قضائیه جمهوری اسلامی خواست تا به ادعای او، برای «صیانت از اعتبار نظام و نهادهای قانونی»، بررسی این ادعا را «با فوریت در دستور کار قرار دهد و با تهمت‌زنندگان و شبکه دروغ قاطعانه برخورد کند».

با این‌ حال، احمد رسولی‌نژاد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز روز چهارشنبه اعلام کرد شب قبل از استیضاح فاطمی امین در خیابان سمیه در ساختمان وزارت صمت حواله ۷۰ تا ۷۵ خودرو شاسی بلند به نمایندگان داده شد.

یاسر جبرائیلی، رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام، نیز با انتشار توئیتی اعلام کرد: ‏«اگر این اتهام ثابت شود، حتما علیه فاطمی امین موضع خواهم گرفت و هم او و هم نمایندگان دریافت‌کننده خودرو یک روز نباید در مسند مسئولیت بمانند. اما اگر این اتهام رد شود، علیرضا بیگی باید محاکمه شود».

طی هفته‌های گذشته استیضاح دوباره آقای فاطمی امین در مجلس مطرح شده و علت این موضوع «بحران خودرو» عنوان شده است.

در این میان روزنامه «تعادل» از قول نایب رئیس‌ کمیسیون صنایع مجلس گزارش داده است که ۲۲ نماینده امضای خود را از طرح استیضاح وزیر صمت پس گرفته‌اند. اما یک عضو دیگر این کمیسیون گفته است که استیضاح آقای فاطمی با ۴۲ امضا وصول شده است.

با استفاده از گزارش‌های ایلنا، ایسکا نیوز، سایت انتخاب، رادیو فردا/د.خ/ک.ر
XS
SM
MD
LG