لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۴

پزشکیان اظهارات خود درباره دستور رهبر در مورد مدیریت کرونا را پس گرفت


مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی
مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، یک روز پس از آن که در برنامه‌ای تلویزیونی از نامه رئیس مجلس به رهبر درباره مدیریت مقابله با کرونا خبر داد گفت اظهاراتش «به گونه‌ای دیگر» منتقل شده و مقصودش مصوبات شورای عالی امنیت ملی بوده است.

مسعود پزشکیان شامگاه سه‌شنبه در برنامه‌ای تلویزیونی گفته بود علی لاریجانی، رئیس مجلس، نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی نوشته و خواستار آن شده است که مدیریت مقابله با شیوع کرونا در کشور از دوش وزارت بهداشت برداشته شود و ریاست این ستاد در اختیار معاون رئیس جمهور قرار گیرد.

وی همچنین در این برنامه گفت که رهبر جمهوری اسلامی در پاسخ به نامه علی لاریجانی، خواستار آن شده است که حسن روحانی، رئیس جمهور، شخصا «فرماندهی» این ستاد را برعهده بگیرد.

با این حال به گزارش ایرنا، نایب رئیس مجلس روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «مقصود از این نامه، مصوبات شورای عالی امنیت ملی در موضوع مقابله با کرونا بود.»

با همه‌گیری بیماری ویروسی جدید در ایران تشکیلاتی با عنوان «ستاد ملی مبارزه با کرونا» به ریاست وزیر بهداشت تشکیل شد، اما این ستاد به گفته مقام‌های ارشد حکومت ایران از اختیارات کافی برای مقابله با شیوع کرونا برخودار نیست.

در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی درباره ممانعت‌ها بر سر فرمان‌های این ستاد منتشر شد و غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، نیز در همان برنامه تلویزیونی شامگاه سه‌شنبه از این که «فرماندهی میدانی» مقابله با کرونا به «یک پزشک یا یک رئیس دانشگاه» محول شود به‌شدت انتقاد کرد و گفت: کسی عادت ندارد از چنین کسانی دستور بپذیرد.

با این حال حسن روحانی و ابراهیم رئیسی، رؤسای دو قوه مجریه و قضائیه، روز چهارشنبه تصریح کردند که شورای عالی امنیت ملی تأکید کرده است مصوبات ستاد مقابله با کرونا لازم‌الاجراست.

XS
SM
MD
LG