لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۱

وزارت کشور: دستگیری چند نفر در ارتباط با مسمومیت‌ها؛ «برخی غیرمعاند بودند»


مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، روز سه‌شنبه، ۱۶ اسفند، از دستگیری «برخی افراد» در پنج استان «در رابطه با» حمله گازی به دانش‌آموزان دختر خبر داد.

او در مورد تعداد افراد دستگیرشده خبری نداد؛ اما گفت «البته مواردی هم که جنبه غیر معاندانه داشتند نیز ارشاد شدند و با حفظ آرامش ان‌شاءالله این مسئله هم مدیریت خواهد شد.»

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور توضیحی در مورد «غیرمعاندانه بودن» عوامل بازداشت‌شده حملات با گاز سمی به مدارس نداد.

«مُعاند» اصطلاحی است که مقام‌های جمهوری اسلامی در مورد مخالفان نظام خود به‌کار می‌برند و از سخنان مجید میراحمدی چنین برمی‌آید که در میان عوامل بازداشت‌شده حملات گازی به مدارس افرادی از موافقان نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند.

این معاون امنیتی در مورد چگونگی انجام قول «مدیریت» این افراد «غیرمعاند» توضیح بیشتری نداد.

اعلام بازداشت افراد «غیرمعاند» در ارتباط با این حملات در حالی اعلام می‌شود که مسئولان جمهوری اسلامی «دشمن» و بعضاَ رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور را «عامل» این حملات اعلام کرده بودند و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، نیز مسموم کردن دانش‌آموزان را «توطئه دشمن» خوانده بود.

مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، روز سه‌شنبه در بخش دیگری از سخنان خود گفت که «جای نگرانی جدی وجود ندارد و میزان موارد رخ داده در مدارس به صورت چشمگیری کاهش یافته است.»

این اظهارات او در حالی بیان می‌شود که در روز سه‌شنبه با ادامه حملات گازی به مدارس مختلف ایران، این حملات از کرمان و گناوه نیز گزارش شد.

همزمان کمپین فعالین بلوچ روز سه‌شنبه خبر داد که بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز دختر روز دوشنبه در زاهدان در اثر استنشاق گاز راهی بیمارستان شده‌اند.

پیش از انتشار خبر بازداشت افراد «دخیل در» حملات گازی صبح سه‌شنبه خبری از تشکیل پرونده برای چند رسانه و چهره سرشناس منتشر شده بود.

دادستان تهران روز سه‌شنبه، ۱۶ اسفند، از تشکیل پرونده قضایی و اعلام جرم علیه «مدیران مسئول رسانه‌های هم‌میهن، رویداد ۲۴ و شرق و همچنین اشخاصی از جمله آذر منصوری، صادق زیباکلام و رضا کیانیان» خبر داد.

XS
SM
MD
LG