لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۹

تظاهرات خیابانی در سمیرم و کامیاران، شعارهای شبانه در تهران، رشت و برازجان


شهرهای سمیرم در استان اصفهان و کامیاران در استان کردستان شامگاه پنج‌شنبه اول دی ماه صحنه تظاهرات خیابانی جمعی از مردم با شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» بود. شعارهای شبانه در مناطق صادقیه، دربند و شریعتی تهران و اعتراض‌های نمادین یا آتش زدن نمادهای جمهوری اسلامی در جاده ساوه، رشت و برازجان بخش دیگری از اعتراضات شامگاه پنج‌شنبه بود.

شهر سمیرم در استان اصفهان شامگاه پنج‌شنبه اول دی ماه صحنه تظاهرات خیابانی جمعی از مردم معترض و سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی بود.

معترضان در سمیرم از جمله با سردادن شعار «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی»، مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه»، بر مخالفت خود با جمهوری اسلامی و حمایت از اعتراضات سراسری تاکید کردند.

شعار «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» از دیگر شعارهای تظاهرات خیابانی معترضان طی شامگاه پنج‌شنبه در شهر سمیرم بود.

اعتراضات خیابانی تا ساعات پایانی شب در سمیرم در حالی ادامه داشت که بر شمار معترضان افزوده شده بود و معترضان به ویژه در مناطق مختلف این شهر به ویژه «میدان شهدا» با روشن کردن آتش، به سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی ادامه دادند.

تظاهرات خیابانی در سمیرم، ساعاتی پس از برگزاری مراسم چهلم «مراد بهرامیان» از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری آغاز شد. در این مراسم دختر خردسال مراد بهرامیان بر مزار او متنی را قرائت کرد و مردم حاضر بر مزار این کشته‌شده اعتراضات نیز شعارهای ضدحکومتی سردادند.

شهر کامیاران استان کردستان، عصر و شامگاه پنج‌شنبه شاهد اعتراضات خیابانی جمعی از مردم معترض بود. معترضان با آتش زدن لاستیک، برخی از خیابان‌های شهر کامیاران را بستند و در ادامه در چند منطقه این شهر تجمع اعتراضی برپا کردند.

شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» از شعارهای اعتراضات خیابانی شامگاه پنج‌شنبه در کامیاران بود.

در تهران نیز مناطق مختلفی از پایتخت شامگاه پنج‌شنبه شاهد شعارهای شبانه معترضان علیه جمهوری اسلامی بود.

جمعی از معترضان در مجتمع‌های مسکونی خیابان شریعتی با سردادن شعارهای «مرگ بر سپاهی»، «مرگ بر بسیجی»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» از داخل این مجمع‌ها به اعتراضات شبانه خود ادامه دادند.

شعار «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» از جمله دیگر شعارهای شبانه معترضان در محدوده خیابان شریعتی یود.

جمعی از مردم معترض نیز در صادقه، در غرب تهران، شامگاه پنج‌شنبه اول دی ماه، از خانه‌ها و مجمتع‌های مسکونی خود شعارهای شبانه‌ ضد حکومتی سردادند.

«این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت»، «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور» از جمله شعارهای شبانه معترضان در صادقیه بود.

محله دربند تهران نیز شامگاه اول دی ماه شاهد شعارهای شبانه جمعی از مردم معترض بود. معترضان در این منطقه نیز از داخل خانه‌ها و واحدهای مسکونی خود شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتورم و «مرگ بر جمهوری اسلامی» سردادند.

دو روز پس از آنکه اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، در اظهارات معترضان و مخالفان جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور را تهدید کرد، جمعی از معترضان شامگاه پنج‌شنبه در جاده ساوه در جنوب تهران، بنری حاوی تصویری از قاسم سلیمانی، فرمانده کشته شده و سابق این نیرو» را به آتش کشیدند.

جمعی از معترضان نیز در رشت نیز بنابر ویدیوهای منتشر شده یک بیلبورد حاوی تصاویر علی خامنه‌ای و روح‌الله خمینی را در محدوده ورزشگاه سردار جنگل به آتش کشیدند.

در شهر برازجان استان بوشهر جمعی از معترضان عصر پنج‌شنبه در اعتراضی نمادین آب حوض یکی از میدان‌های اصلی این شهر را به یاد کشته شدگان اعتراضات به رنگ خون در آوردند.

XS
SM
MD
LG