لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۶

اعتراضات در ایران؛ اعتراض در شهرکرد با شعار «مرگ بر خامنه‌ای» ادامه یافت


نمایی از ویدئویی مربوط به اعتراضات شهرکرد
نمایی از ویدئویی مربوط به اعتراضات شهرکرد

در ادامه دور جدید اعتراضات در ایران که از خوزستان شروع و سپس به دیگر استان‌ها کشیده شد، گزارش‌های غیررسمی از تداوم اعتراضات و سرکوب معترضان در شهرکرد و چند شهر دیگر در شامگاه دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت، حکایت دارد.

بر اساس ویدئوهایی از شهروندان که در شبکه‌های اجتماعی از جمله حساب توئیتری «۱۵۰۰ تصویر» منتشر شد، اعتراضات به‌ طور خاص در شهرکرد ادامه یافته و خبرهایی نیز از مواجهه نیروهای امنیتی با شهروندان و بازداشت‌ آنان و تشدید فضای امنیتی در شهرهایی چون تهران، زنجان، مشهد و شیراز منتشر شده است.

معترضان در شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری، شعارهایی همچون «مرگ بر خامنه‌ای» و «بختیاری می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» سر داده‌اند.

منابع رسمی جمهوری اسلامی هنوز هیچ گزارشی از اعتراضات روز گذشته منتشر نکرده‌اند، اما برخی ویدئوهای منتشرشده نشان می‌دهد که مأموران امنیتی و انتظامی حضور فشرده‌ای در برخی شهرهای چهارمحال و بختیاری دارند، ضمن آن‌که در برخی موارد صدای تیراندازی نیز به گوش می‌رسد.

در یکی از این ویدئوها که یک معترض زمان آن را شامگاه دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت، اعلام می‌کند، معترضان ضمن تلاش برای آتش زدن یک حوزه علمیه در شهرکرد، شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و «زنده باد قیام بختیاری» سر می‌دهند.

در ویدئوی دیگری که حساب کاربری «۱۵۰۰ تصویر» محل آن را اسلامشهر اعلام کرده، یک مأمور جمهوری اسلامی خطاب به یکی از معترضان می‌گوید: «نذار دوباره دهنتم خونی کنم، دیگه نمی‌تونم، از صبح صد نفر مثل تورو زدم.»

اعتراضات مردمی اخیر که جرقه آن از نیمه اردیبهشت امسال در پی اعلام رسمی گران شدن نان و سهمیه‌بندی آن و در واکنش به افزایش چندبرابری قیمت مواد غذایی در ماه‌های اخیر در شماری از شهرهای خوزستان زده شد، هنوز ادامه دارد و به سایر استان‌ها نیز گسترش یافته است.

با این حال، اختلالاتی که حکومت ایران در اتصال یا سرعت اینترنت در مناطق ناآرام ایجاد می‌کند، سبب شده روند ارسال خبرها و تصاویر از سوی شهروندان نیز با کندی و بسیار محدود انجام شود.

XS
SM
MD
LG