لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۶

رامتین فاتحی: پدرم را زیر شکنجه کشتند، از عمه و عمویم خبری نداریم


رامتین فاتحی، دانشجوی رشته پرستاری در برلین، وقتی روز شنبه ۳۰ مهر در تجمع بزرگ ایرانیان در این شهر با تصاویری از پدر و دیگر اعضای خانواده‌اش که زندانی هستند در مقابل دوربین رسانه‌ها قرار گرفت، خبر نداشت که پدرش یک روز قبل در بازداشتگاه اطلاعات سنندج جان باخته است.

رامین فاتحی، پدر رامتین فاتحی روز ۲۱ مهر بازداشت شد و هشت روز بعد از خانواده او خواستند که برای شناسایی پیکر بی‌جان او مراجعه کنند.

رامتین فاتحی، پسر رامین فاتحی در گفتگو با رادیوفردا می‌گوید که پدرش زیر شکنجه مأموران اطلاعات جان باخته است و ماموران اطلاعات پیکر او را شبانه دفن کرده‌اند.

رامتین فاتحی: پدرم را زیر شکنجه کشتند از عمه و عمویم خبری نداریم
please wait

No media source currently available

0:00 0:11:35 0:00
لینک مستقیم

او می‌گوید که از لحظه بازداشت پدرش، خانواده او هیچ اطلاعی از وضعیت او نداشتند و اجازه گرفتن وکیل هم به آنها داده نشده بود: پدرم در حال جابجایی بار مشتری با وانت از سنندج به سقز بود که توسط نیروهای سرکوبگر اطلاعاتی بازداشت شد و به مکان نامعلومی بردند و بعد عمو و عمه‌ام را بازداشت کردند.

وریا فاتحی و رادا فاتحی، عمو و عمه رامتین هم از ۲۱ و ۲۲ مهر در بازداشت به سر می‌برند و تاکنون اطلاعی از وضعیت آنها در دست نیست و پی گیری‌های خانواده او هم بی‌پاسخ مانده است.

رامتین فاتحی می‌گوید: موبایل‌های همه اعضای خانواده را مأموران اطلاعات گرفته‌اند و خانواده او تحت فشارهای امنیتی هستند.

به گفته او، آثار شکنجه در پیکر بی‌جان پدرش مشخص بوده و با جسم سنگینی روی سر او زده‌اند که از چندین جا جای شکستگی بر سر او مشخص بوده است.

پسر رامین فاتحی می‌گوید: تاکنون به خانواده ما نگفته‌اند که به چه دلیلی پدرم را بازداشت کرده‌اند و چرا زیر شکنجه کشته‌اند. به دایی پدرم که برای شناسایی جنازه پدرم رفته بود گفته‌اند که پدرم در بازداشتگاه خودش را کشته است. در حالی‌که پدرم را زیر وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها کشته‌اند و حالا می‌گویند که خودکشی کرده.

رامتین فاتحی از مردم می‌خواهد که صدای وریا و رادا فاتحی و دیگر زندانیان باشند و اجازه ندهند آنها را هم مثل رامین فاتحی زیر شکنجه بکشند.

  • 16x9 Image

    فرشته قاضی

    فرشته قاضی از پاییز ۹۹ به تحریریه رادیوفردا پیوست. او که بیش از دو دهه سابقه روزنامه‌نگاری دارد، در ایران به ویژه در حوزه سیاست داخلی، دولت و مجلس، فعالیت می‌کرد. در یک دهه گذشته نیز پس از خروج از ایران او با روزآنلاین، یورونیوز، و بی‌بی‌سی فارسی همکاری می‌کرد که محصول این دوره صدها گفت‌وگو و گزارش اختصاصی مرتبط با سیاست داخلی و حقوق بشر در ایران است.

XS
SM
MD
LG