لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۹

پدر میلان حقیقی: پسرم را با سه گلوله جنگی کشتند


میلان حقیقی از معترضان جان‌باخته در اعتراض‌های اخیر
میلان حقیقی از معترضان جان‌باخته در اعتراض‌های اخیر

سلیم حقیقی پدر میلان حقیقی، که در اعتراضات شهر اشنویه هدف گلوله ماموران حکومتی قرار گرفته و کشته شد در گفت‌وگو با رادیو فردا می‌گوید که فرزندش بر اثر اصابت سه گلوله جنگی جان باخته است.

آقای حقیقی می‌گوید که میلان حقیقی، خواستار تغییر نظام جمهوری اسلامی بود و مثل هر جوان دیگر می‌خواست با شرکت در اعتراضات مردمی نقشی در آرمان‌های خود داشته باشد.

پدر میلان حقیقی: پسرم را با سه گلوله جنگی کشتند
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:59 0:00
لینک مستقیم

میلان حقیقی، ۲۱ ساله و متولد گوتنبرگ سوئد بود. او روز چهارشنبه، سی‌ام شهریور در اشنویه هدف گلوله قرار گرفته و جان باخت. پدرش می‌گوید: هم میلان و هم مهسا [امینی] را این نظام کشته است.

سلیم حقیقی، نویسنده و مترجم کردی است، خبر کشته شدن فرزندش را در فیسبوکش منتشر کرده و او را شهید خوانده است. آقای حقیقی نوشته است که به میلان و دیگر جوانانی که «جان پاکشان را فدای خاک و وطن و آرمان‌های والایشان کرده‌اند» افتخار می‌کند.

سلیم حقیقی به رادیو فردا می‌گوید که برادرش ایوب حقیقی هم در اشنویه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و خبری از وضعیت او در دست نیست.

صدرالدین لیتانی، امین معروفی، عبدالسلام قادر گلوان دیگر جانباختگان شهر اشنویه هستند. امین معروفی تنها ۱۶ سال داشت.

اعتراضات در ایران به جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، وارد دومین هفته خود شده اما هیچ آمار دقیقی از جانباختگان این اعتراضات در دست نیست. رادیو فردا تاکنون هویت ۳۲ تن از جانباختگان را تأیید کرده است.

  • 16x9 Image

    فرشته قاضی

    فرشته قاضی از پاییز ۹۹ به تحریریه رادیوفردا پیوست. او که بیش از دو دهه سابقه روزنامه‌نگاری دارد، در ایران به ویژه در حوزه سیاست داخلی، دولت و مجلس، فعالیت می‌کرد. در یک دهه گذشته نیز پس از خروج از ایران او با روزآنلاین، یورونیوز، و بی‌بی‌سی فارسی همکاری می‌کرد که محصول این دوره صدها گفت‌وگو و گزارش اختصاصی مرتبط با سیاست داخلی و حقوق بشر در ایران است.

XS
SM
MD
LG