لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۹

فدراسیون جودو ایران: تعلیق ما سناریوی عجولانه و ناعادلانه است


سعید ملایی گفته است سه بار با اجبار و تحت فشار مقام‌های فدارسیون ایران به حریفان باخته است.
سعید ملایی گفته است سه بار با اجبار و تحت فشار مقام‌های فدارسیون ایران به حریفان باخته است.

رئیس فدراسیون جودو ایران تعلیق این فدراسیون از سوی فدراسیون بین‌المللی جودو را «بسیار عجولانه و ناعادلانه» خواند.

آرش میر اسماعیلی تعلیق فدارسیون جودوی ایران را «سناریوی از پیش تعیین‌شده» خوانده و گفته است: «متاسفانه ورزشکار ما هم وارد این موضوع شد».

منظور او «سعید ملایی»، جودکار ایرانی است که اوایل شهریور ماه امسال در در بازی‌های قهرمانی جهان در توکیو به‌ منظور روبه‌رو نشدن با حریف اسرائیلی، اجبارا تن به شکست داد.

آقای ملایی پس از مسابقات از ژاپن به آلمان رفت و گفت دیگر قصد بازگشت به ایران ندارد.

گفت‌وگوی ویژه با سعید ملایی، جودوکار خبرساز ایرانی
please wait

No media source currently available

0:00 0:08:41 0:00
لینک مستقیم


فدراسیون بین‌المللی جودو روز چهارشنبه، ۲۷ شهریورماه، رسما فدراسیون ایران را به حال تعلیق درآورد و از شرکت در تمام مسابقات جهانی منع کرد.

بنا بر تصمیم کمیسیون انضباطی این فدراسیون، ایران تا اطلاع ثانوی علاوه بر مسابقات جهانی «از شرکت در تمام فعالیت‌های اجتماعی و مدیریتی زیر نظر فدراسیون بین‌المللی و اتحادیه‌های آن» نیز محروم خواهد بود.

در بیانیه‌ای که در همین باره در وب‌سایت رسمی این فدراسیون منتشر شده، دلیل این اقدام انضباطی ماجرای باخت «اجباری» سعید ملایی در ژاپن با اشاره به موارد پیشین از همین دست ذکر شده است.

رئيس فدارسیون جودی ایران اما گزارش فدراسیون جدوی جهانی را «حاوی ادعاهای دروغین» خوانده و گفته است در این «جنگ نابرابر»،‌ تلاش می‌کند که با «دیپلماسی» پیروز شود.

وزارت ورزش و فدراسیون جودوی ایران ۲۱ روز وقت دارند تا برای این حکم درخواست تجدید نظر کنند.

رئيس فدارسیون جودی ایران در حالی از طرح «ادعاهای دروغین» علیه ورزش ایران سخن گفته است که پیش از این سعید ملایی گفته بود به‌ دستور مقام‌های جمهوری اسلامی و زیر فشار آنها سه بار ناچار شده است به باخت‌های اجباری تن بدهد تا مجبور به رویایی با حریف اسرائیلی نشود.

ورزشکاران ایرانی به خاطر سیاست جمهوری اسلامی عملا ناچارند که از مصاف با ورزشکاران اسرائیلی خودداری کنند و همین در مجامع بین‌المللی بارها برای ورزش ایران دردسر شده است.

حاشیه‌های این ماجرا تا آنجا پیش رفته است که در سال ۱۳۹۶ رسول خادم، رئیس وقت فدراسیون کشتی ایران، رسما خواهان پایان دادن به سیاست پنهان‌کاری دامنه‌دار جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با اجبار ورزشکاران ایرانی به مسابقه ندادن با اسرائیلی‌ها شد.

با این همه رهبر جمهوری اسلامی در مهرماه سال ۹۷ در این باره خطاب به ورزشکاران گفت: «نبادا شما را بترسانند؛ نبادا به شما بگویند که اگر فلان مسابقه را ندهید،... فلان فدراسیون بین‌المللی، فلان تشکیلات بین‌المللی از شما ناراضی می‌شود؛ به دَرَک که ناراضی می‌شود، هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.»

منبع: ایسنا، گزارش‌های رادیو فردا / ر.ح / ج
XS
SM
MD
LG