لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۶

نهاد ریاست‌ جمهوری: ساخت ملک چهار هزار متری برای روحانی کذب است


نیم‌طبقه تخریب‌شده
نیم‌طبقه تخریب‌شده

روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری ایران روز شنبه در اطلاعیه‌ای گفت که اخبار مربوط به ساخت ملک شخصی برای حسن روحانی در منطقه جماران «کذب» است.

در این اطلاعیه که روز شنبه ۳۱ خرداد منتشر شد تاکید شده که ملک ۴ هزار متری که گفته می‌شد منزل شخصی رئيس جمهور ایران است، «به هیچ وجه مالکیت شخصی ندارد و در سال‌های گذشته نیز از سوی نهاد ریاست جمهوری مورد استفاده قرار گرفته است».

روابط عمومی نهاد ریاست‌ جمهوری اعلام کرده که چون این ملک «نیمه مخروبه» بوده و گودبرداری شده بود، از سال گذشته «با هماهنگی کامل با شهرداری تهران» ساخت آن شروع شده است.

حمید موسوی، شهردار منطقه یک تهران نیز روز شنبه، ۳۱ خرداد به خبرگزار ایسنا گفته این ملک متعلق به نهاد ریاست جمهوری است و سازنده فعلی آن نیز بنیاد مسکن است.

به گفته آقای موسوی، مجوز گودبرداری این ملک مسکونی که به اشتباه در شبکه‌های اجتماعی «باغ» عنوان شده، شش سال پیش از این صادر شده بود.

با این حال به گفته شهردار منطقه یک تهران، در حین اجرای کار، مأموران شهرداری متوجه ساخت یک «نیم‌طبقه، برخلاف ضوابط مصوب» شدند و ماموران اجرائیات، عصر روز جمعه اقدام به تخریب آن کردند.

در روزهای گذشته خبری مبنی بر ارتباط ساخت‌و‌ساز «غیرقانونی» چهار هزار متر بنا از سوی حسن روحانی در شبکه‌های اجتماعی و سپس تخریب آن از سوی ماموران شهرداری منتشر شد.

اولین‌ بار مصطفی فقیهی، صاحب‌امتیاز وب‌سایت انتخاب درباره این موضوع توییت کرد و نوشت که روحانی «قصد مهاجرت به جماران» را دارد و برای این کار در زمینی که دارای کاربری «باغ» است و فاقد مجوز از شهرداری است، ساخت‌و‌ساز را شروع کرده است.

او همچنین طوماری از اهالی جماران مبنی بر مخالفت با چنین اقدامی را منتشر کرده بود.

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران هم با بازتوییت نوشته فقیهی، «صحت» بروز این تخلف را تائید کرده و وعده داده بود که به زودی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

علاوه بر این، روز گذشته ویدئویی از تخریب «طبقه سوم» این بنا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویژه کاربران مخالف و منتقد دولت به طور گسترده به پوشش این خبر پرداختند.

منابع: ایسنا و شبکه‌های اجتماعی/ ب. ب./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG