لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۵

دولت روحانی در پی طرحی برای مقابله با «کسانی که بیماری کرونای خود را مخفی می‌کنند»


رئیس‌ جمهوری ایران روز شنبه از افرادی که مبتلا به کرونا هستند، اما بیماری خود را مخفی می‌کنند، انتقاد کرد و از کمیته بهداشتی و امنیتی ستاد مقابله کرونا خواست که طرحی برای مقابله با این افراد آماده کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایرنا، حسن روحانی که روز شنبه، ۱۴ تیرماه، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا سخن می‌گفت، اعلام ابتلا به اطرافیان را برای هر فرد «وظیفه شرعی» عنوان کرد و از مخفی‌ کردن ابتلا به کرونا به عنوان «معضل فرهنگی» نام برد.

او همچنین از کمیته بهداشتی و امنیتی ستاد کرونا خواست که به ادارات ابلاغ کنند افرادی که پروتکل‌های بهداشتی از جمله پوشیدن ماسک را رعایت نکنند، «خدمت» داده نشود.

قرار است از روز یک‌شنبه، ۱۵ تیرماه، پس از ماه‌ها بالاخره استفاده از ماسک در اماکن عمومی در ایران الزامی شود.

حسن روحانی همچنین از بسیج و قوه قضائیه نیز برای ضمانت اجرایی این طرح درخواست کمک کرد.


علاوه بر عدم ارائه خدمات به کسانی که ماسک ندارند، کارمندان دولت نیز در صورتی که ماسک نداشته باشند، حق ورود به محل کار خود را ندارند.

همزمان با افزایش شمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در ایران، چندین مقام‌ در ایران خواستار برخورد با خاطیان و افراد بی‌اعتنا به پروتکل‌های بهداشتی شده‌اند.

به گفته‌ مقام‌های وزارت بهداشت، حساسیت مردم نسبت به کرونا در برخی مناطق کشور از ۹۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

دولت ایران در روزهای اخیر کوشیده است که با اجباری کردن ماسک، اعمال محدودیت در برخی مناطق که از نظر شیوع کرونا وضعیت قرمز دارند و ممانعت از برگزاری برخی مراسم‌های سنتی و مذهبی، با این روند مقابله کند.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز گذشته درباره وضعیت شیوع کرونا در ۱۴ استان هشدار داد، با این حال قاسم جان‌بابایی، معاون وزارت بهداشت گفته است که هیچ استانی نمی‌تواند بگوید از نظر کرونا در وضعیت سفید قرار دارد.

منابع: خبرگزاری‌های ایرنا و تسنیم/ ب. ب./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG