لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۱

بنیاد رودکی بابت «توهین» منوچهر صهبایی به شهرداد روحانی عذرخواهی کرد


شهرداد روحانی، رهبر ارکستر سمفونیک تهران (سمت راست)، منوچهر صهبایی (سمت چپ)
شهرداد روحانی، رهبر ارکستر سمفونیک تهران (سمت راست)، منوچهر صهبایی (سمت چپ)

در پی سخنان توهین‌آمیز منوچهر صهبایی علیه شهرداد روحانی هنگام اجرای ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت در روز سوم بهمن‌ماه، بنیاد رودکی در اطلاعیه‌ای از مخاطبان حاضر در سالن و همه علاقه‌مندان ارکستر سمفونیک تهران عذرخواهی کرد.

در این اطلاعیه که روز شنبه، ۵ بهمن، در پایگاه بنیاد رودکی منتشر شده، همچنین آمده است که جایگزینی منوچهر صهبایی با شهرداد روحانی، رهبر ارکستر سمفونیک تهران، به دلیل بیماری آقای روحانی و انجام امور درمانی با اعلام قبلی در تاریخ ۲۶ دی‌ماه بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر صهبایی، رهبر مهمان ارکستر، قبل از شروع کنسرت در شب سوم بهمن‌ماه، طی سخنانی خطاب به حاضران مدعی شد آقای روحانی بدون هماهنگی با مسئولان بنیاد رودکی «از ایران فرار کرده است».

این ادعای آقای صهبایی با واکنش اعتراضی برخی تماشاگران سالن مواجه شد و او نیز در واکنش به اعتراض‌ها گفت: «مطرب باید بره دنبال جایی که مطربی‌اش رو بکنه.»

این سخنان با موضع‌گیری برخی نوازندگان ارکستر نیز مواجه شد و نهایتاً نوازندگان ارکستر دو قطعه را بدون رهبر ارکستر اجرا کردند و یکی از پرحاشیه‌ترین کنسرت‌های تالار وحدت برگزار شد.

بنیاد رودکی در در اطلاعیه‌ خود، سخنان منوچهر صهبایی به عنوان رهبر مهمان را «خارج از شرح فعالیت رهبر مهمان» عنوان کرده است که «آزردگی عمیق مخاطبان» را موجب شد.

این بنیاد اعلام کرده است که «با بررسی کامل موضوع، اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار آن را» انجام خواهد داد.

شهرداد روحانی در واکنش به این ماجرا با انتشار پستی در صفحه شخصی خود، با ابراز تأسف عمیق، نوشت: «از نوازندگان محترم ارکستر سمفونیک تهران برای حمایت از مخاطبان برنامه و نیز جایگاه رهبر ارکستر سمفونیک تهران کمال تشکر را دارم.»

بنا به اعلام بنیاد رودکی، اجرای ششم بهمن ارکستر سمفونیک تهران با رهبری بردیا کیارس به‌ عنوان رهبر مهمان و زیر نظر «مدیریت هنری شهرداد روحانی» برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG