لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۰

وضعیت اسکندر لطفی به روایت صالح نیکبخت؛ «به موکلم دسترسی ندارم»


محمد صالح نیکبخت، وکیل دادگستری در تهران
محمد صالح نیکبخت، وکیل دادگستری در تهران

صالح نیکبخت، وکیل اسکندر لطفی، فعال صنفی معلمان که از ۹ روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد در گفتگو با رادیو فردا از انتقال او به تهران خبر داد و گفت که نگران وضعیت سلامتی موکلش است.

آقای نیکبخت به رادیو فردا گفت: پرونده تحقیقاتی اسکندر لطفی با صدور عدم صلاحیت برای دادسرای مریوان به دادسرای زندان اوین منتقل شده است.

اسکندر لطفی، فعال صنفی معلمان که روز ۱۱ اردیبهشت بازداشت شد، در مریوان زندانی بود.

او همراه با شمار دیگری از فعالان صنفی معلمان و کارگران به اتهام دیدار با دو فعال سندیکایی فرانسوی بازداشت شده است.

صالح نیکبخت: جان موکلم، اسکندر لطفی در خطر است
please wait

No media source currently available

0:00 0:07:07 0:00
لینک مستقیم

صالح نیکبخت، وکیل اسکندر لطفی می‌گوید که نگهداری موکلش و دیگر معلمان بازداشتی در زندان غیرقانونی است و تجدید بازداشت آنها نیاز به دلیل قانونی دارد که هیچ دلیل قانونی به آنها ابلاغ نشده است.

به گفته آقای نیکبخت، هیچ یک از فعالان صنفی بازداشت شده به وکلای انتخابی خود دسترسی نیافته‌اند و به آنها گفته شده که فقط وکلایی که مطلوب و مقبول ریاست قوه قضائیه باشد می‌توانند وارد شوند.

این وکیل دادگستری می‌گوید که هیچ دسترسی به موکلش ندارد و نگران وضعیت او است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

پیشتر گزارش شده بود که اسکندر لطفی در تماسی تلفنی با خانواده‌اش اعلام کرده که اعتصاب غذای خشک خود را آغاز کرده‌است.

به گفته آقای نیکبخت، اسکندر لطفی به توصیه سایر معلمان و با این شرط که به خواسته هایش رسیدگی شود اعتصاب غذای خود را از خشک به اعتصاب تر تغییر داده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران اعلام کرده است که جان اسکندر لطفی، سخنگوی این تشکل، در خطر است و «بازداشت غیرقانونی او باید سریعاً پایان یابد.»

  • 16x9 Image

    فرشته قاضی

    فرشته قاضی از پاییز ۹۹ به تحریریه رادیوفردا پیوست. او که بیش از دو دهه سابقه روزنامه‌نگاری دارد، در ایران به ویژه در حوزه سیاست داخلی، دولت و مجلس، فعالیت می‌کرد. در یک دهه گذشته نیز پس از خروج از ایران او با روزآنلاین، یورونیوز، و بی‌بی‌سی فارسی همکاری می‌کرد که محصول این دوره صدها گفت‌وگو و گزارش اختصاصی مرتبط با سیاست داخلی و حقوق بشر در ایران است.

XS
SM
MD
LG