لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۹

وزیر آموزش و پرورش ایران: حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست


با افزایش انتقادها از بازگشایی مدارس در ایران، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، روز دوشنبه، ۱۷ شهریور، گفت که حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست.

آقای حاجی میرزایی یک هفته پیشتر، روز ۱۰ شهریور، گفته بود بازگشایی مدارس به‌جز در مناطق قرمز به دلیل شیوع کرونا، حضوری خواهد بود.

وی اما روز دوشنبه اظهار داشت: «ما از ابتدا نگفتیم الزام به حضور دانش‌آموزان است بلکه گفتیم اولویت ما آموزش حضوری است و آن را به دلایل متعدد مناسب‌تر می‌دانیم و امکان حضور در همه مدارس را عرضه می‌کنیم.»

وزیر آموزش و پرورش افزود: «آموزش حضوری در مدارس برقرار خواهد بود و با هر تعداد دانش‌آموز که حضور یابند اولویت با آموزش حضوری است و مدارس فعال هستند.»

پیش از این، محمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در نامه‌ای خطاب به محسن حاجی میرزایی از تغییر ناگهانی تصمیم وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی حضوری مدارس در همه سطوح در شرایط شیوع کرونا انتقاد کرده بود.

شماری از نمایندگان مجلس ایران نیز با انتقاد شدید از بازگشایی مدارس در دوران شیوع کرونا، وزیر آموزش و پرورش را به استیضاح تهدید کرده بودند.

روز دوشنبه و پیش از اعلام الزامی نبودن حضور دانش‌آموزان در مدارس، رئیس بیمارستان سینای تهران تأکید کرده بود که حضور دانش‌آموزان در مدارس باعث چرخش ویروس بین خانواده‌ها خواهد شد.

محمد طالب‌پور با بیان اینکه «کودکان ناقلان خوبی هستند» گفت آنها بدون آنکه مبتلا شوند ویروس را منتقل می‌کنند.

به گفته آقای طالب‌پور میزان احتمال ابتلای کودکان و بزرگسالان به کرونا یکسان است اما کودکان در رعایت نکات بهداشتی جدیت ندارند چون بسیاری از بزرگسالان نیز این جدیت را ندارند و از زدن ماسک خسته شده‌اند.

بازگشایی مدارس از روز شنبه در ایران نگرانی‌های بسیاری برای خانواده‌ها و آموزگاران ایجاد کرده و بسیاری از فرستادن فرزندان خود به مدرسه خودداری کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش روز دوشنبه گفت: «هیچ فردی نمی‌تواند دانش‌آموزان را ملزم به حضور در مدارس کند و اگر بخواهند غیرحضوری آموزش ببینند اشکالی ندارد و آموزش غیرحضوری را به آنها ارائه می‌کنیم.»

فراهم کردن امکانات در حالی از سوی آقای حاجی میرزایی مطرح شده که در هفته‌های اخیر گزارش‌های متعددی از دسترسی نداشتن هزاران دانش‌آموز به ابزار لازم برای آموزش از راه دور منتشر شده است.

XS
SM
MD
LG