لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۴

واژگون شدن یک شناور ایرانی در جنوب جزیره لارک؛ خبری از هفت خدمه کشتی نیست


 گفته می شود عملیات جستجو و ‌نجات برای یافتن هفت نفر از خدمه لندینگرافت خوارزم ادامه دارد.
گفته می شود عملیات جستجو و ‌نجات برای یافتن هفت نفر از خدمه لندینگرافت خوارزم ادامه دارد.

مقامات بنادر و دریانوردی ایران می‌گویند یک فروند شناور لندینگ‌کرافت خوارزم جمعه پنجم دی ماه در جنوب شرق جزیره لارک دچار سانحه و واژگون شده است و هفت خدمه آن ناپدید شده‌اند.

اسماعیل مکی‌زاده، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفته است، ساعت ۱۸:۳۰ جمعه پیامی مبنی بر شرایط اضطرار برای یک فروند شناور لندینگ کرافت در موقعیت ۲۵ مایلی جنوب شرق جزیره لارک از رله رادیویی کشتی عبوری در تنگه هرمز به مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان مخابره شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرده است، بلافاصله پس از وصول پیام، شناور ناجی ۱۲ از جزیره قشم به موقعیت اعزام ‌و هماهنگی لازم برابر طرح استانی جستجو و نجات دریایی با عوامل مرتبط از جمله ندسا، نداجا و دریابانی استان و شناورهای عبوری در منطقه تنگه هرمز جهت پایش دریایی و هوایی منطقه صورت گرفت و عملیات جستجو و نجات نیز آغاز شد.

اسماعیل مکی‌زاده همچنین اظهار داشت: مقارن با ساعت ۱۵:۳۰روز جاری و در ۲۵ مایلی جنوب شرقی لارک شناور مذکور به حالت واژگون توسط ناجی ۱۲ و در موقعیت حدوداً ۱۶ مایلی جنوب غربی کوهستک و ۹ مایلی شمال شرقی هرمز پیدا شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تاکید کرده است که عملیات جستجو و ‌نجات برای یافتن هفت نفر از خدمه این شناور ادامه دارد.

وی اضافه کرده است: با بسیج تمام امکانات و نیروها و همچنین با اطلاع رسانی به شناورهای عبوری و مراکز جستجو و نجات دریایی کشورهای عمان، امارات متحده عربی و پاکستان در تلاش هستیم تا خدمه مفقود شده این شناور را پیدا کنیم.

گزارش ها حاکی است که شش ایرانی و یک هندی خدمه لندینگ کرافت خوارزم بودند.

اسماعیل مکی‌زاده با اشاره به این که شناور خوارزم حامل بیل مکانیکی بود، اظهار داشت: شناور خوارزم از مبدا بندر شناص عمان به مقصد بندرعباس در حال دریاروی بوده که در موقعیت جنوب جزیره لارک دچار شرایط اضطرار می شود.

جزیره لارک جزیره‌ای در فاصله ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی قشم و در دهانه تنگه هرمز و در جنوب جزیره هرمز قرار دارد.

با استفاده از گزارش ایرنا، خ
XS
SM
MD
LG