لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۷

پنجمین پیروزی ۱-۰ کارلوس کی‌روش مقابل ازبکستان


تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی پس از جام جهانی، در دیداری تدارکاتی مقابل ازبکستان به برتری یک بر صفر رسید.
از هفت بازی آخر دو تیم، شش مسابقه با همین نتیجه به پایان رسیده. ایران در این مسابقه توانست پنجمین برد متوالی بدون گل خورده را مقابل ازبکستان رقم بزند.

از هفت دیدار آخر که هر هفت مسابقه برای ایران با سرمربیگری کی‌روش بوده، شش بازی را ایران برده و یک مسابقه هم ازبکستان. غیر از یک بازی که ۲-۰ شد، بقیه بردهای ایران و تنها برد ازبکستان با نتیجه ۱-۰ بوده.

برای ایران امیر عابدزاده، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی (پژمان منتظری) وریا غفوری (صادق محرمی) میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی (مسعود شجاعی) امید ابراهیمی، اشکان دژاگه (سامان قدوس) علی قلیزاده، علیرضا جهانبخش (مهدی طارمی) و کریم انصاری‌فرد (مهدی ترابی) بازی کردند.

در این بین صادق محرمی مدافع راست دینامو زاگرب از آغاز نیمه دوم با ورود به زمین، اولین بازی ملی‌اش را برگزار کرد.

دقیقه ۶۸​ قلیزاده چپ پای خوش تکنیک، از بین دو بازیکن عبور کرد و توپ را به عزت‌اللهی رساند که او با پاس عرضی، ترابی تازه وارد را صاحب توپ کرد تا دروازه خالی میزبان را باز کند.

هر دو تیم چند موقعیت‌ گلزنی داشتند. جدی‌ترین موقعیت‌های ایران را قلیزاده در نیمه اول و طارمی در نیمه دوم از دست دادند.

ازبکستان چند بار با ضد حمله‌هایش خطرساز شد. دقیقه ۵۴ هم عابدزاده به پرواز درآمد تا شوت سنگینی که نواخته شده بود را از زیر طاق دروازه‌اش روانه کرنر کند.

نکته جالب اینکه ایران در جریان بازی چهار بار کاپیتانش را تغییر داد. دژاگه، انصاری‌فرد، منتظری و شجاعی به نوبت بازوبند کاپیتانی را بستند.

کی‌روش بار دیگر در نشست خبری تاکید کرد هنوز قرارداد جدیدی با فدراسیون فوتبال ایران امضا نکرده‌ام.

سرمربی تیم ملی ایران گفت: قهرمانی در جام ملت‌ها بسیار سخت است و دلیلش حضور تیم‌هایی مثل ژاپن، کره جنوبی و ازبکستان است.

کارلوس کی‌روش در دفاع از عملکرد هکتور کوپر به خبرنگاران ازبکستانی گفت: کوپر تازه یک ماه است آمده و باید به او اعتماد کنید. تیم شما امروز خیلی خوب بازی کرد و بدون شک ازبکستان قوی‌تر خواهد شد.

سرمربی ایران پیش از مسابقه یادآور شد با وجود اعلام خداحافظی سردار آزمون، از او برای جام ملت‌های آسیا استفاده خواهد کرد.

ایران در جام ملت‌ها با تیم‌های یمن، ویتنام و عراق همگروه است. عراق یک روز قبل از این مسابقه، در برابر کویت به تساوی دو بر دو رسید.

XS
SM
MD
LG