لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۱

تیم ملی فوتبال کره جنوبی باز هم مقابل ایران ناکام ماند


دیدار تیم‌های فوتبال ایران و کره جنوبی در ورزشگاه جام جهانی سئول با حضور بیش از ۶۰ هزار تماشاگر برگزار شد
دیدار تیم‌های فوتبال ایران و کره جنوبی در ورزشگاه جام جهانی سئول با حضور بیش از ۶۰ هزار تماشاگر برگزار شد

تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی و در دیداری تدارکاتی به میزبانی سئول به تساوی ۱–۱ دست یافتند.

کره جنوبی که آخرین بار در سال ۱۳۸۹ مقابل ایران به پیروزی رسیده‌است، باز هم از دستیابی به پیروزی بازماند.

این دیدار در ورزشگاه جام جهانی سئول، بنا بر اعلام سایت رسمی فدراسیون فوتبال کره جنوبی با حضور بیش از ۶۰ هزار تماشاگر برگزار شد.

رقابتی جذاب و پرهیجان که کره جنوبی برای ششمین دیدار پیاپی نتوانست از سد ایران عبور کند.

کره‌ای‌ها پیش از این مسابقه توانسته بودند بولیوی، کلمبیا (با سرمربی‌گری کارلوس کی‌روش) و استرالیا را مغلوب کنند.

ایران اولین اردوی پس از جام ملت‌های آسیا را به خاطر نداشتن سرمربی از دست داد اما با حضور سرمربی بلژیکی و با نمایشی هجومی توانست پنج گل به سوریه بزند.

به این ترتیب مارک ویلموتس، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران، دو بازی آغازین خود را بدون شکست، با شش گلِ زده و یک گل خورده سپری کرد.

تعامل ویلموتس کنار زمین با وحید هاشمیان دستیار ایرانی‌اش مانند بازی با سوریه در این مسابقه نیز محسوس بود.

کره جنوبی از تمام موجودیت خود بهره برد. در حالی که ایران از سامان قدوس، سردار آزمون، اشکان دژآگه و مجید حسینی به دلیل مصدومیت نمی‌توانست استفاده کند. علی قلیزاده هم مدت‌هاست به دلیل جراجی از میادین به‌دور است.

سون هیونگ مین، ستاره تاتنهام، همراه با پارک سئونگ هو که در لالیگا بازی می‌کند، و همچنین لی سئونگ وو، بازیکن شاغل در سری آ، از جمله ستارگان کره جنوبی بودند که تیم‌شان را همراهی کردند.

برای ایران علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد به میدان رفتند.

در جریان بازی احمد نوراللهی، وحید امیری، علی علیپور، سعید عزت‌اللهی و مسعود شجاعی به زمین رفتند.

هر دو تیم نمایشی هجومی را به نمایش گذاشتند. رقابتی با شوت‌های از راه دور و کرنرهای پرتعداد. یک بار تیر دروازه ایران لرزید و یک بار هم نوراللهی با شلیک سنگینش تیر دروازه میزبان را به لرزه درآورد.

در دقیقه ۵۸ هوانگ اوی‌جو روی ناهماهنگی میلاد محمدی و مرتضی پورعلی‌گنجی که با یکدیگر برخوردند کردند و به زمین افتادند، با بیرانوند تک به تک شد و گل تیمش را به ثمر رساند.

این بازیکن چهار روز پیشتر توانسته بود تک‌گل پیروزی‌بخش کره جنوبی را وارد دروازه استرالیا کند.

فقط چهار دقیقه بعد، ایران توانست گل خورده را جبران کند. ارسال کرنر برای ایران باعث شد بازیکنان کره تحت فشار، دروازه خودی را باز کنند. کیم یونگ‌گون مدافع با تجربه کره جنوبی زننده این گل بود.

آمار بازی حاکی از برتری ایران است. در شوت‌زنی، کره جنوبی ۵ و ایران ۹ اقدام داشتند. در شوت داخل چارچوب هم برتری پنج بر سه از آن ایران بود.

در کرنرها کره جنوبی ۹ ضربه و ایران ۸ ضربه نواختند. در ضربات ایستگاهی کره جنوبی یک بار و ایران ۴ بار. طبق آمار در تعداد خطاها و کارت‌ها کره جنوبی بازی خشن‌تری به نمایش گذاشت.

حسین عسگری، کارشناس داوری، دربارهٔ قضاوت داور ژاپنی به خبرگزاری ایسنا گفت: «طارمی هنوز این اخلاقش را فراموش نکرده که برای گرفتن پنالتی خودش را به حریف می‌زند. رامین رضاییان هم قصد داشت با درگیری بازی را به حاشیه ببرد.»

ایران که همچنان رتبه نخست آسیا را در رده‌بندی فیفا در اختیار دارد، مهیای حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی می‌شود.

XS
SM
MD
LG