لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۲

سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان؛ وزیر بستری و مشاور وزیر کشته شد


بالگرد سقوط‌کرده حامل وزیر ورزش و جوانان ایران و هیئت همراه در یک ورزشگاه شهر بافت استان کرمان
بالگرد سقوط‌کرده حامل وزیر ورزش و جوانان ایران و هیئت همراه در یک ورزشگاه شهر بافت استان کرمان

رئیس اورژانس کرمان می‌گوید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان ایران، که بالگرد حامل وی و هیئت همراه روز پنجشنبه چهارم اسفند سقوط کرد، «وضعیت مناسبی ندارد و حال او وخیم است».

محمد صابری به خبرگزاری تسنیم گفته که وزیر ورزش دچار «خونریزی مغزی» شده و او با یک بالگرد «در حال انتقال به کرمان است تا سریعا عمل جراحی و درمان تخصصی روی وی انجام شود».

رئیس اورژانس کرمان درباره وضعیت سایر مجروحان این سانحه گفت: «گزارشات اولیه حاکی از شکستگی دست و پای اکثر مدیران حاضر در این بالگرد است».

گزارش تازه خبرگزاری‌های ایران به نقل از محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اسلامی، حاکی است که «نگرانی‌های اولیه در ارتباط با وزیر ورزش و جوانان برطرف شده و او در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر است».

آقای حسینی که برای عیادت از مصدومان این سانحه به کرمان سفر کرده است، شامگاه پنجشنبه مقابل بیمارستان باهنر کرمان به خبرنگاران گفت: «خونریزی که [در مورد وزیر ورزش] اعلام شده بود طبق گفته پزشکان جزئی است و نیازی به عمل جراحی ندارد».

او با اعلام این‌که «همه کسانی که در بالگرد بودند به نوعی آسیب دیدند»، افزود: حال بقیه مصدومان این حادثه «نسبتاً مساعد است و در شرایط بهتری قرار دارند».

بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان و هيئت همراه عصر پنجشنبه در یک ورزشگاه شهر بافت در استان کرمان سقوط کرد و بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ایران، در جریان آن اسماعیل احمدی مدیرکل حوزه ریاست وزارت ورزش کشته شد.

بر اساس تصاویر منتشر شده از این سانحه، بخشی از بالگرد جدا شده است.

خبرگزاری ایسنا در مورد نحوه بروز این حادثه گزارش داده که «بالگرد یک بار می‌نشیند و سپس دوباره بلند می‌شود که موقع نشستن دوباره دچار سانحه می‌شود».

در همین حال، خبرگزاری تسنیم می‌گوید در این حادثه ۱۲ سرنشین و چهار خدمه پروازی مصدوم شده‌اند.

این هلیکوپتر متعلق به جمعیت هلال احمر ایران بوده و به گفته یک مقام سازمان هواپیمایی کشور ثبت نشده بود.

XS
SM
MD
LG