لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۲۶

«جنجالی‌ترین» فهرست کی‌روش طی هفت سال سرمربی‌گری در ایران


کارلوس کی‌روش
کارلوس کی‌روش

فهرست ۲۴ نفره سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای اردوی ترکیه، به جنجالی‌ترین فراخوان کی‌روش طی هفت سال حضور در ایران تبدیل شده‌است.

جا ماندن سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس، وریا غفوری، ستاره استقلال و کاوه رضایی، از موفق‌ترین لژیونرهای ایران، واکنش‌های فراوانی را برانگیخت.

دروازه‌بان‌های تیم ملی ایران در اردوی ترکیه علیرضا بیرانوند، رشید مظاهری و امیر عابدزاده هستند. حسین حسینی به عنوان دروازه‌بان چهارم در فهرست آماده‌باش قرار دارد.

در خط دفاعی علی قلیزاده، مجید حسینی، میلاد محمدی، محمدرضا خانزاده،
مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، رامین رضاییان و روزبه چشمی معرفی شده‌اند.

بازیکنان میانی احسان حاج صفی، کریم انصاری‌فرد، مسعود شجاعی، مهدی ترابی، امید ابراهیمی و سعید عزت‌اللهی هستند.

در خط حمله علیرضا جهانبخش، اشکان دژآگه، مهدی طارمی، رضا قوچان‌نژاد،
سامان قدوس، سردار آزمون و وحید امیری دعوت شده‌اند.

قلیزاده به عنوان مدافع معرفی شده اما همواره در خط میانی یا هجومی بازی کرده است. کریم انصاری‌فرد به عنوان هافبک و اشکان دژاگه به عنوان مهاجم معرفی شده‌اند.

پس از شدت گرفتن اعتراضات درباره خط خوردن غفوری با حسینی پرسپولیس و حسینی استقلال، کی‌روش در مصاحبه با خبرگزاری فارس، دلایل خود را بازگو کرد.

کی‌روش گفت وقتی حسینی با وجود رکورد کلین شیت به نیمکت منتقل شد، من به عنوان سرمربی تیم ملی شوکه شده و دلیل خط خوردن حسینی را باید از شفر بپرسید.

منقدین در پاسخ، بازیکنانی را نام بردند که با وجود نیمکت نشینی در باشگاه‌هایشان توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت شده‌اند.

سرمربی پرتغالی درباره سیدجلال حسینی هم به ضرورت جوانگرایی اشاره کرد. در حالی که یک روز پیشتر، حسینی را مقابل ازبکستان به میدان فرستاده بود.

کارلوس کی‌روش درباره غفوری گفت: يک ماه پيش او را صدا کردم و گفتم تو بايد در باشگاهت دفاع راست بازی کنی. چون در تیم ملی جهانبخش، انصاری‌فر و قلیزاده را به عنوان وینگر داریم. اما شفر از او به عنوان هافبک استفاده کرد.

این پاسخ کی‌روش با شدیدترین انتقادات مواجه شد. زیرا بازیکنان پر تعدادی در تیم ملی هستند که پست متفاوتی در باشگاه‌هایشان دارند.

از طرفی سرمربیان تیم‌های ملی در هیچ کشوری نمی‌توانند در ارنج و شیوه بازی تیم‌های باشگاهی دخالت کنند. بازیکنان هم چه در باشگاه و چه تیم ملی، باید مطیع سرمربی باشند.

وینفرید شفر سرمربی استقلال در این باره گفت: «وریا در ۸۵ درصد مسابقات به عنوان مدافع راست بازی کرد. تیم ملی، او را پس از بازی با الهلال تحت فشار گذاشت. از مسیری که به نظر من غیر منصفانه، خارج از شرایط همکاری و مضر برای ما و بازیکن ما بود.»

همزمان خط خوردن کاوه رضایی که ۱۶ گل در لیگ بلژیک به ثمر رسانده است، حتی در رسانه‌های بلژیک نیز بازتاب یافت.

در این بین، برخی هواداران و پیشکسوتان فوتبال نیز معتقدند بحث درباره بازیکنان خط‌خورده بی حاصل است. باید به کی‌روش اعتماد کرد و در مدت زمان کوتاه باقی مانده تا جام جهانی، فقط به حمایت از تیم ملی پرداخت.

XS
SM
MD
LG