لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۶

ایرج عرب؛ سومین مدیر حراستی در تاریخ باشگاه پرسپولیس


وزیر ورزش و جوانان، ایرج عرب را به عنوان سرپرست جدید باشگاه پرسپولیس انتخاب کرد.

او جانشین حمید گرشاسبی شده است که با وجود مدیریت موفق در پرسپولیس، به دلیل قانون بازنشستگی ناگزیر به جدایی بود.

گرشاسبی ضمن ایجاد آرامش و رفع حاشیه‌ها همراه با حل و فصل پرونده‌های انضباطی در فیفا، قهرمانی لیگ برتر و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا را هم تجربه کرد.

درآمد هفتاد میلیارد تومانی برای باشگاهی که در آغاز مدیریتش ۳۵ میلیارد تومان بدهی داشت، در کارنامه دوران مدیریت گرشاسبی ثبت شده است.

برخلاف گرشاسبی که سابقه‌ای کاملاً ورزشی دارد، ایرج عرب از حراست وزارت ورزش به معاونت اداری پرسپولیس و سپس سرپرستی باشگاه پرسپولیس رسید.

یک روز پیش از اعلام رسمی وزارت ورزش، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس، در اینستاگرام خود از انتخاب عرب خبر داده بود که اعلام حمایت تلویحی او از تغییرات جدید تلقی می‌شد.

سلطانی‌فر وزیر ورزش در معرفی عرب نوشته است: «با تشکر از زحمات موثر و مفید حمید گرشاسبی که منجر به کسب نتایج درخشان شد و در اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، به عنوان سرپرست شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس منصوب می‌شوید.»

ایرج عرب نخستین نفری نیست که با پیشینه حراست ورزشی، مدارج ترقی را در عرصه مدیریت ورزشی طی می‌کند.

پیشتر رضا حسنی‌خو رئیس حراست وزارت ورزش، برای مدتی کوتاه در مدیریت باشگاه استقلال جایگزین بهرام افشارزاده شد و سپس جای خود را به رضا افتخاری داد.

عباس انصاری‌فرد پس از انقلاب نخستین مدیری است که ابتدا از حراست ورزش آغاز کرد و سپس به مدیریت باشگاه پرسپولیس رسید. او مسئول حراست دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها بود.

حبیب کاشانی ابتدا مسئولیت حراست فیزیکی سازمان تربیت بدنی را به عهده داشت و سپس به مدیرعاملی پرسپولیس و مدیریت تیم ملی امید ایران رسید.

حالا احمد عرب پس از انصاری‌فرد و کاشانی، سومین مدیر در تاریخ باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شود که از حراست ورزش به مدیریت پرسپولیس می‌رسد.

بهزاد کتیرایی که به تازگی درگذشته است، ابتدا مدیر حراست سازمان تربیت بدنی بود، سپس به ریاست فدراسیون‌های کاراته و ووشو رسید. در کارنامه کتیرایی، چندین مسئولیت مهم ورزشی دیگر نیز دیده می‌شود.

حسن ضیا آذری مسئولیت حراست و امنیت تربیت بدنی را به عهده داشت و سپس مدیر مجموعه ورزشی آزادی شد. فاجعه مرگ تماشاگران در بازی تیم ملی ایران و ژاپن در دوران مدیریت او رخ داد.

ناصر شهسواری از حراست ورزشی تا مدیرعاملی باشگاه پیکان و ابومسلم و چند مسئولیت مهم ورزشی دیگر پیش رفت.

احمد شهریاری در آغاز حراست ورزش بود و سپس مدیر عامل صبای قم شد. باشگاهی که دیگر اثری از آن در فوتبال ایران به چشم نمی‌خورد.

ایرج عرب درباره انتخابش به عنوان سرپرست پرسپولیس گفت: به عنوان یک هوادار و عاشق پرسپولیس همه توانم را به کار خواهم گرفت تا روند موفقیت باشگاه ادامه داشته باشد.

سرپرست جدید پرسپولیس به خبرگزاری ایسنا گفت: «با برانکو ایوانکوویچ در هماهنگی کاملیم. تمام هم و غم ما این خواهد بود که تیمی قدرتمند برای نیم‌ فصل دوم آماده کنیم و هدف ما قهرمانی آسیاست.»

XS
SM
MD
LG