لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۶

بحران ویروس کرونا؛ ایران پروازهای رفت و برگشت به چین را متوقف کرد


مقامات ایران می‌گویند که تاکنون موردی از ویروس کرونا در کشور گزارش نشده است
مقامات ایران می‌گویند که تاکنون موردی از ویروس کرونا در کشور گزارش نشده است

وزیر بهداشت ایران می‌گوید دولت تصمیم گرفته است پروازهای رفت و برگشت به چین را به‌خاطر شیوع ویروس کرونا در این کشور متوقف کند.

سعید نمکی جمعه ۱۱ بهمن‌ماه اعلام کرد در جلسه اضطراری که با حضور وزرای راه و شهرسازی، امور خارجه، گردشگری و میراث فرهنگی، کشور و سخنگوی دولت برگزار شد، مقرر گشت پروازهای رفت و برگشت ایران به چین به طور موقت متوقف شود.

وزیر بهداشت گفت این تصمیم‌ها به طور موقت خواهد بود و تصمیم دائمی نیست و به محض تغییر در شرایط، اعلام خواهیم کرد. وی اما اعلام نکرد آیا این تصمیم از روز جمعه عملیاتی می‌شود یا نه.


ویروس کرونا در چین تاکنون منجر به مرگ ۲۱۳ نفر شده و بسیاری از غول‌های هواپیمایی، پرواز به چین یا از چین به خارج را متوقف کرده‌اند و کشورهای مختلف نیز از شهروندانشان خواسته‌اند به چین سفر نکنند.

آقای نمکی می‌گوید متخصصان وزارت بهداشت در تمام مبادی ورودی کشور اعم از دریایی، زمینی و هوایی مستقر شده و تمام موارد را کنترل کرده‌اند و تا این لحظه موردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است.

به گفته وی قرار شده پروازهای ویژه‌ای برای ایرانی‌ها در چین در نظر گرفته شود که این افراد به کشور برگردند، اما همگی آنها در مبادی ورودی کشور به مدت دو هفته قرنطینه خواهند شد.

آقای نمکی شمار دانشجویان ایرانی در ووهان چین را حدود ۷۰ نفر عنوان کرده و با استناد به گزارش دولت چین گفته است که این افراد آلودگی ندارند.


قبلا مقامات ایران گفته بودند ۸۰ دانشجو و شهروند ایران در شهر ووهان، مرکز شیوع بیماری، هستند که تمهیداتی برای بارگرداندن آنها انجام شده است.

محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ایران بامداد جمعه اعلام کرد تاکنون هیچ مورد تایید شده ابتلا به کرونا در ایران وجود نداشته و اگر چنین موردی کشف شود بلافاصله اعلام خواهد شد.

تاکنون ۱۰ هزار نفر بنابر آمارهای رسمی چین در این کشور مبتلا به ویروس کرونا شده و موارد ابتلا در برخی دیگر از کشورها بخاطر سفر شهروندانشان به چین، یا سفر چینی‌ها به این کشورها گزارش شده است.

سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه در مورد شیوع ویروس کرونا حالت فوق‌العاده بین‌المللی اعلام کرد.

با استفاده از گزارش‌های ایرنا، ایسنا و رویترز؛ ف.ق/س.ن
XS
SM
MD
LG