لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۰۴

کارخانه ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز ورشکسته و پلمب شد


کارخانه ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران ۲۲۰ کارگر دارد
کارخانه ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران ۲۲۰ کارگر دارد

بر اساس گزارش‌ها، کارخانه ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز که ۱۶ سال پیش از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران جدا شده بود، ورشکسته شده و درهای آن توسط اداره تصفیه امور ورشکستگی تبریز پلمب شده‌است.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گروهی است که باشگاه فوتبال تراکتورسازی تبریز به آن تعلق دارد.

در همین حال تعدادی از کارگران کارخانه ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز روز شنبه، ۲۵ آذر، در مقابل کارخانه تجمع کرده و خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیت خود شدند.

خبرگزاری مهر، روز جمعه تصویر اطلاعیه نصب شده بر در شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران را منتشر کرد که از ورشکستگی این کارخانه و پلمب شدن درهای آن خبر می‌دهد.

به گفته این خبرگزاری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ملت، سهام‌دار شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران، در ششم اردیبهشت خبر داده بود که این شرکت براساس احکام صادره از شعب ۷ و ۱۱ دادگاه عمومی تبریز ورشکسته شده‌است. شرکت سرمایه‌گذاری ملت وابسته به بانک ملت است.

بر پایه این گزارش، آگهی فروش این کارخانه از سوی اداره تصفیه امور ورشکستگی تبریز منتشر شده اما دربارهٔ فروخته شدن آن گزارشی منتشر نشده‌است.

در همین حال خبرگزاری ایلنا نوشت که این شرکت از دو سال پیش از سوی اداره امور ورشکستگی دادگستری شهرستان تبریز به یک سرمایه‌گذار اجاره داده شده بود که روز پنج‌شنبه زمان این قرارداد پایان یافته و به دلیل عدم تمایل این سرمایه‌گذار به تمدید قرارداد، فعالیت کارخانه متوقف شده‌است.

شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران یکی از شرکت‌های بود که در اواخر سال ۷۰ از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران تفکیک و به بخش خصوصی واگذار شد.

سعید شبستری، معاون سیاسی استانداری آذربایجان شرقی، سوم مرداد ۹۵ گفته بود که این شرکت «روزگاری یکی از برندهای شاخص در سطح کشور بود» اما «در سال ۸۵ به افرادی واگذار شد که سرمایه شرکت را بر باد دادند».

در همین حال ابوالفتح ابراهیمی، مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران، در اردیبهشت‌ماه گفته بود که «حتی یک‌درصد از سهام این شرکت ورشکسته متعلق به گروه اقتصادی تراکتورسازی ایران نیست اما هنوز هم نام تراکتورسازی ایران را یدک می‌کشد».

کارخانه ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران ۲۲۰ کارگر دارد و به گزارش خبرگزاری ایلنا، تعدادی از کارگران این شرکت روز شنبه ضمن تجمع در مقابل درب ورودی ساختمان کارخانه، خواستار رسیدگی مسئولان دولتی به وضعیتشان شدند.

براساس این گزارش، حقوق کارگران این کارخانه از هفت ماه پیش پرداخت نشده‌است.

در سال‌های گذشته تعداد زیادی از واحدهای صنعتی در ایران تعطیل شده‌اند.

موضوع تعطیلی واحدهای صنعتی یکی از بحث‌های مطرح شده در مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ بود و ابراهیم رئیسی و محمد باقر قالیباف، نامزدهای رقیب حسن روحانی اعلام کرده بودند که ۷۰ درصد از واحدهای صنعتی تعطیل شده‌اند.

با این حال وزارت صنعت، معدن و تجارت، اعلام کرد که ۵۱۰۰ واحد صنعتی در دولت اول آقای روحانی تعطیل شده‌اند، در حالی‌که در دولت سابق ۱۲ هزار و ۵۰۰ کارخانه در کشور تعطیل شده‌اند.

براساس این گزارش، در چهار سال اول دولت آقای روحانی پنج هزار واحد «احیاء» و ۱۲هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی جدید راه‌اندازی شده‌است.

XS
SM
MD
LG