لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۶

«بازداشت» چندین معلم در پی تجمع اعتراضی در تهران و استان‌های دیگر


گزارش‌ها از «ضرب و شتم و بازداشت» چندین نفر در جریان تجمع اعتراضی معلمان شاغل و بازنشسته در تهران و استان‌های دیگر «در پی برخورد شدید نیروهای امنیتی» حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، «صدها معلم» روز پنج‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه، در شهر تهران و چندین شهر دیگر تجمع اعتراضی به راه انداختند.

ساری، کرمانشاه، قروه، دیوان‌دره، شیراز، ممسنی، کازرون، اصفهان، مریوان، تبریز و خرم‌آباد از جمله دیگر شهرهایی هستند که شاهد تجمع اعتراضی بودند.

تجمع اعتراضی معلمان در شهرهای ایران
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:38 0:00

هدف از این تجمع‌ها که در پی فراخوان «شورای هماهنگی کانون‌های صنفی معلمان کشور» برگزار شد اعتراض به «کمبود بودجه‌های آموزشی و دستمزدهای پایین‌تر از خط فقر» عنوان شده است.

تجمع اعتراضی معلمان در روز پنج‌شنبه در شهر تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه و در استان‌های دیگر مقابل اداره آموزش و پرورش هر شهر برگزار شد.

در همین زمینه صدیقه پاک‌ضمیر، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران، در حساب توییتری خود به بازداشت تعدادی از معترضان اشاره کرده و اسامی آنها را نیز آورده است.

به گفته خانم پاک‌ضمیر، «محمدتقی فلاحی، محمد حبيبی، علی زلفی، اسماعيل گرامی، محمدحسن پوره و رسول بداقی» از جمله بازداشت‌شدگان روز پنج‌شنبه هستند.

این عضو کانون صنفی معلمان تهران همچنین از ضرب و شتم «وحشیانه» برخی از شرکت‌کنندگان در تجمع شهر تهران خبر داده است.

در قطعنامه تجمع اعتراضی روز پنج‌شنبه آمده است: «عدم توجه به زندگی و معیشت معلمان بازنشسته و شاغل و بی‌توجهی به کیفیت آموزش در مدارس نشان از آن دارد که آموزش ‌ وپرورش در اولویت نهادهای حاکمیتی و مسئولان دولتی نیست.»

به‌ویژه در ماه‌های گذشته روزی نیست که خبری از تجمع اعتراضی کارگران و معلمان و مال‌باختگان در ایران منتشر نشود.

اواخر فروردین‌ماه گذشته معلمان خرید خدمات آموزشی در اعتراض به پرداخت ‌نشدن مطالبات مزدی سال گذشته خود در قزوین، کرمان، یزد و چند شهر دیگر تجمع کردند.

پیش از آن سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در بهمن‌ماه ۹۶ خبر داده بود که همزمان با ادامه اعتصاب کارگران این واحد،‌ دست‌کم ۳۴ تن از کارگران به دست نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی بازداشت شده‌اند.

هفته گذشته نیز در پی خودداری دولت از دادن مجوز راهپیمایی روز جهانی کارگر به «خانه کارگر»، صدها تن از کارگران در مقابل دفتر این تشکل تجمع کردند.

بر اساس گزارش‌های ایلنا، توییتر، رادیوفردا/ ف. دو./ ج

XS
SM
MD
LG