لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۹

مسئول ارشد مقابله با کرونا در تهران: شعار ندهید، پرچم افتخار بالا نبرید


علیرضا زالی می‌گوید باید «زرنگ» بود و از مدل‌ها و توصیه‌های کشورهای موفق در روند مقابله به همه‌گیری کووید-۱۹ استفاده کرد.
علیرضا زالی می‌گوید باید «زرنگ» بود و از مدل‌ها و توصیه‌های کشورهای موفق در روند مقابله به همه‌گیری کووید-۱۹ استفاده کرد.

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، ضمن انتقاد از «شعارهای هیجانی» می‌گوید برای مقابله با ویروس کرونا «باید روش‌های مدیریتی تاثیرگذار اعمال شود».

خبرگزاری ایسنا از دکتر علیرضا زالی نقل کرده است که مقابله با کرونا در تهران پیچیدگی‌ها و چالش‌های دیگری در مقایسه با نقاط دیگر کشور دارد، از جمله این‌که تهران بالاترین تراکم جمعیت را در کشور دارد. به گفته او تهران در عین حال یک میلیون جمعیت شناور و بیشترین میزان سکونت غیر رسمی را دارد.

آقای زالی می‌گوید «شکست کرونا به عنوان یک بیماری مزمن، نوپدید و فرسایشی بیشتر یک شعار هیجانی است».

او افزوده «برای ریشه‌کنی این ویروس طبیعتا باید روش‌های مدیریتی تاثیرگذار اعمال شود».

به گفته فرمانده مدیریت بیماری کرونا در تهران باید «زرنگ» بود و از مدل‌ها و توصیه‌های کشورهای موفق در روند مقابله به همه‌گیری کووید-۱۹ استفاده کرد.

دکتر زالی افزوده «این‌که بخواهیم در برابر کرونا پرچم افتخار بالا ببریم، اصلا علمی نیست. باید با ادبیات علمی صحبت کنیم. به هر حال امواج بعدی کرونا خواهد آمد».

او در ضمن از جمله مقام‌های علمی و اجرایی در ایران است که ایده «ایمنی جمعی» را رد کرده و می‌گوید چنین چیزی تلفات بسیار زیادی همراه خواهد آورد.

گزارش‌ها حاکی‌ست شیوع و انتشار ویروس کرونا در تهران در روندی فزاینده قرار داد و وضعیت پایتخت «بحرانی‌ست».

استاندار تهران از بستری‌ شدن روزانه ۷۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان تهران خبر داده، و معاون کل وزارت بهداشت ایران گفته که روزانه ۶۰۰ نفر در تهران بستری می‌شوند و بین ۵ تا ۱۰ درصد آنان جان خود را از دست می‌دهند.

آمارهایی که مقام‌های دولتی ایران چه در مورد مبتلایان و یا موارد مرگ‌ومیر اعلام می‌کنند، بارها با تردیدهای مختلفی روبه‌رو شده‌است.

ایران از جمله نخستین کشورهایی بود که موج همه‌گیری کووید-۱۹ پس از ووهان چین در آن‌ها رویت شد. در حال حاضر هم، حتی با در نظر گرفتن آمار رسمی مقام‌های دولتی، در میان ۱۰ کشور بحران‌زده جهان قرار دارد.

XS
SM
MD
LG