لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۲

پیش‌بینی «دو میلیون» سفر بینِ شهری در تعطیلات پیش روی ایران


در اوج بحران همه‌گیری کرونا در ایران، مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور از پیش‌بینی «دو میلیون» تردد در محورهای مواصلاتی در روزهای آینده خبر داد و مقاصد اصلی این سفرها را استان‌های مازندران و گیلان عنوان کرد.

علی اکبر آشوری روز پنج‌شنبه، ۱ آبان‌ماه، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا با پیش‌بینی این که در تعطیلات پیش ‌رو بیشترین خروجی مربوط به استان‌های تهران و البرز خواهد بود، گفت: «مقاصد اصلی برای سفرهای بین استانی، مازندران و گیلان هستند که همواره در این بازه زمانی بیشترین انباشت خودروهای غیر بومی را دارند.»

پیش‌بینی افزایش سفرها در روزهای آینده با توجه به تعطیلی روز یک‌شنبه به مناسبت وفات امام یازدهم شیعیان مطرح می‌شود که به رسم معمول تعطیلات چهار روزه را برای بسیاری شهروندان رقم می‌زند.

اما این خبر در حالی منتشر می‌شود که روز پنج‌شنبه گذشته، ۲۴ مهرماه، معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از اجرای محدودیت تردد در معابر ورودی و خروجی پنج شهر تهران، کرج، ارومیه، اصفهان و مشهد برای چند روز خبر داده بود.

بر اساس حکم وزارت بهداشت ایران، خروج خودروها با پلاک همان شهر از شهر ممنوع شده و صرفا خودروهایی با پلاک دیگر شهرها امکان خروج داشتند. در خصوص نحوه اجرای این حکم گزارشی اعلام نشده است.

با توجه به وضعیت قرمز کرونا در استان‌های گیلان و مازندران و بر اساس هشدار کارشناسان، انتظار می‌رفت طرح ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به این دو استان در تعطیلات روزهای آینده اجرا شود.

در همین زمینه مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا بر ضرورت ایجاد محدودیت‌های اساسی از سوی نیروی انتظامی برای جلوگیری از تردد مردم به سایر شهرها تاکید کرد و از مردم خواست در حالی که کشور در اوج همه‌گیری کرونا است «در تعطیلات پیش رو به سفر نروند».

همایون سامیح نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، هم در گفت‌وگوی امروز خود با خبرگزاری ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌ که دولت برای تعطیلات پیش ‌رو چه اقداماتی باید انجام دهد، گفت: «از دو روز قبلش باید تمام راه‌ها را ببندند و دو روز بعد از تعطیلات باز کنند، البته به نظر من مجوز راه ندادن به شهرها می‌تواند به مدت یک هفته یا بیشتر تمدید شود.»

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت و درمان، آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران در روزهای گذشته به بیش از ۳۰۰ نفر در هر روز رسیده است.

XS
SM
MD
LG