لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۲

والیبال زنان ایران طی ۵ روز برای دومین بار استرالیا را شکست داد


والیبال زنان ایران روز شنبه در ادامه مسیر برای کسب عنوان پنجم تا هشتم، باید مقابل کره جنوبی به میدان برود.
والیبال زنان ایران روز شنبه در ادامه مسیر برای کسب عنوان پنجم تا هشتم، باید مقابل کره جنوبی به میدان برود.

تیم ملی والیبال زنان ایران در جام کنفدراسیون آسیا برای دومین بار طی پنج روز موفق شد استرالیا را شکست دهد.

این مسابقات در تایلند برگزار می‌شود. دختران ایران در گروه C با سه پیروزی متوالی صدرنشین شدند.

استرالیا، قراقستان و فیلیپین تیم‌هایی بودند که در مرحله گروهی به ایران باختند.

زنان قزاقستان در المپیک پکن به مقام نهم رسیدند و سابقه دو دوره صعود به مسابقات جهانی را دارند. سه مدال نیز در جام کنفدراسیون آسیا گرفته‌اند.

این در حالی است که والیبال زنان ایران هرگز در مسابقات المپیک و جهانی حضور نداشته. بهترین عنوان ایران، مدال برنز بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶ است.

مائده برهانی و مهسا کدخدا امتیاز آورترین دختران ایران در مرحله گروهی بودند. اما این سرگروهی، باعث نشد ایران طبق جدول با حریف راحت‌تری برخورد کند. بلکه برعکس، باید به مصاف قهرمان المپیک می‌رفتند.

چین به عنوان قهرمان جهان و المپیک، در مرحله یک‌چهارم نهایی در سه ست متوالی از سد ایران گذشت. مشخص نیست چرا طبق جدول، دو تیم سرگروه با هم بازی کردند.

جواد مهرگان سرمربیگری تیم ملی را به عهده دارد اما با توجه به مخالفت‌ تندروهای مذهبی با بکارگیری مربیان مرد برای ورزشکاران زن در ایران وجود، از او با عنوان "مشاور فنی" یاد می‌شود.

در بولتن رسمی رقابت‌ها نام مهرگان به عنوان مربی و اکرم قهرمانی به عنوان دستیار درج شده است.

جواد مهرگان بعد از شکست مقابل چین گفت: «بازیکنانم تمام توان خود را گذاشتند. طبق برنامه پیش رفتیم اما شاید باید از تاکتیک بهتری استفاده می‌کردم.»

ایران با این شکست، بار دیگر برابر استرالیا به میدان فت و این تیم را با نتیجه سه بر یک شکست داد. نتیجه بازی دو تیم در مرحله گروهی، سه بر صفر به سود ایران بود.

در این بازی مونا آشفته با ۱۶ امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران معرفی شد. ایران ست اول را از دست داد اما در سه ست بعدی به برتری رسید.

والیبال زنان ایران روز شنبه در ادامه مسیر برای کسب عنوان پنجم تا هشتم، باید مقابل کره جنوبی به میدان برود.

الهام فلاح، شبنم علیخانی، نگین شیرتری، فرزانه مرادیان، نگار کیانی، سودابه باقرپور، شکوفه صفری، تهمینه درگذنی، فرزانه زارعی، مهسا صابری، مونا آشفته، آیتک سلامت، ندا چملانیان، مائده برهانی و مهسا کدخدا بازیکنان ایران در این رقابت‌ها هستند.

دختران ایران پیش از اعزام به تایلند برای حضور در جام کنفدراسیون‌ها، در تورنمنت تدارکاتی مجارستان نیز به میدان رفتند.

XS
SM
MD
LG