لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۲

قهرمانی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در جهان


تیم ملی والیبال نوجوانان ایران موفق شد با پیروزی مقابل روسیه، برای دومین بار قهرمان جهان شود.
تیم ملی والیبال نوجوانان ایران موفق شد با پیروزی مقابل روسیه، برای دومین بار قهرمان جهان شود.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران موفق شد با پیروزی مقابل روسیه، برای دومین بار قهرمان جهان شود.

این رقابت‌ها به میزبانی بحرین برگزار شد و ایران با سرمربیگری محمد وکیلی در دیدار پایانی با نتیجه سه بر یک از سد روسیه گذشت.

والیبال ایران در رده نوجوانان برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ و در مکزیک به قهرمانی دست یافته بود.

هدایت آن تیم را یوویتسا ست‌کوویچ از صربستان به عهده داشت. از تیمی که نخستین بار قهرمان نوجوانان جهان شد، فرهاد قائمی و فرهاد سال‌افزون در تیم ملی بزرگسالان حضور دارند.

حالا بعد از ده سال، ایران دوباره به قهرمانی رسیده است. در حالی که شکستی متحمل نشد و تنها سه ست در تمامی دیدارهایش به حریفان واگذار کرد.

پوریا یلی با عملکردی خوب توانست ۲۷ امتیاز کسب کند و عنوان امتیاز آورترین بازیکن در دیدار نهایی از آن خود کند.

مرتصی شریفی کاپیتان ایران نیز با ۱۷ امتیاز نقش مهمی در کسب مدال طلای جهان ایفا کرد. پاول تتیوخین و ماکسیم ساپزکوف بهترین بازیکنان روسیه بودند.

ایران در دوره قبلی روی سکوی سوم ایستاد. والیبال نوجوانان ایران در تاریخ این مسابقات دو طلا، دو نقره و دو برنز کسب کرده است.

برزیل با شش طلا و یک نقره پر افتخارترین تیم تاریخ رقابت‌هاست. روسیه هم شش بار فینالیست شده اما فقط در سه دوره به جام قهرمانی رسیده.

غیر از برزیل، روسیه و ایران، فقط تیم‌های صربستان، ایتالیا و لهستان سابقه قهرمانی را در والیبال نوجوانان جهان دارند.

نوجوانان ایران در شرایطی روی سکوی نخست ایستادند که همزمان، تیم امید ایران در مسابقات جهانی به رتبه نازل هفتمی بسنده کرد. آرژانتین، روسیه و کوبا اول تا سوم شدند.

پس از فتح رقابت‌های نوجوانان جهان، رییس جمهور ایران پیام تبریکی صادر کرد. روحانی این قهرمانی را به «ملت بزرگ ایران» تبریک گفته و از تلاش مربیان و مسئولین تقدیر کرده است.

XS
SM
MD
LG