لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۴

ایران در رقابت‌های والیبال جام بزرگ قهرمانان جهان سوم شد


تیم ملی والیبال ایران با نتیجه سه بر دو فرانسه را برد.
تیم ملی والیبال ایران با نتیجه سه بر دو فرانسه را برد.

تیم ملی والیبال ایران در آخرین روزرقابت‌های جام بزرگ قهرمانان جهان، توانست با پیروزی مقابل تیم فرانسه با نتیجه سه بر دو برای نخستین بار مدال برنز این مسابقات جهانی را به دست آورد.

همچنین در این رقابت‌ها تیم ملی برزیل توانست در سه ست پیاپی مقابل ژاپن میزبان به پیروزی دست یابد و عنوان نخست را کسب کند.

تیم ملی والیبال ایران روز یکشنبه در پنجمین مسابقه خود در شهر اوساکا برابر فرانسه، قهرمان لیگ جهانی قرار گرفت.

این مسابقه در نهایت با نتیجه سه بر دو و با امتیازهای ۳۸ بر ۳۶ ، ۲۵ بر ۲۳ ، ۲۲ بر ۲۵ ، ۲۷ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۱ به سود ایران تمام شد.

با توجه به شکست آمریکا از ایتالیا در همین روز ایران در جایگاه سوم این رقابت ها قرار گرفت.

ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در یک کنفرانس خبری با اشاره به دستیابی ایران به نخستین مدال در مسابقات جهانی،گفته است: «نخستین مدال برای ایران بسیار مهم است بنابراین این تورنمنت برای والیبال ایران بسیار مهم بود و این انگیزه ما را برای فصل بعد و بازیکنان جوان بیشتر می‌کند.»

تیم ملی برزیل نیز در آخرین روز از هفتمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ مردان جهان به مصاف ژاپن میزبان رفت توانست این تیم را سه ست پیاپی و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۲۲ مغلوب کند.

ایتالیا نیز به مصاف آمریکا رفت و توانست این تیم را سه بر یک شکست دهد و در رده دوم این مسابقات قرار گیرد.

ایتالیا در ست‌های اول، سوم و چهارم با نتایج ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۸ بر ۲۶ به پیروزی رسید و تنها در ست سوم ۲۵ بر ۲۳ نتیجه را واگذار کرد..

XS
SM
MD
LG