لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۴۴

والیبال قهرمانی جهان؛ همگروهی ایران با آمریکا و کانادا


تیم ملی والیبال ایران در مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان به مصاف آمریکا، کانادا و بلغارستان می‌رود.

ایران در دور نخست هم با بلغارستان همگروه بود و حالا علاوه بر این تیم که میزبان رقابت‌هاست، باید با آمریکا صدرنشین گروه سوم و کانادا تیم چهارم از گروه دوم نیز بازی کند.

ایران با آمریکا و کانادا پیش از شروع رقابت‌ها در دیدارهای دوستانه به مصاف هم رفتند. ایران در هر دو مسابقه نتیجه را واگذار کرد.

ایران در گروه D مسابقات جهانی به رتبه دوم دست یافت. پیروزی سه امتیازی مقابل پورتوریکو، بلغارستان و کوبا، همراه با پیروزی دو امتیازی مقابل فنلاند و شکست بدون امتیاز در برابر لهستان که دستاورد ایران در دور نخست بود.

در مرحله دوم، ایران در گروه G بازی می‌کند. تیم‌های این مرحله امتیازات دور نخست خود را دارند و هر امتیازی بگیرند با امتیازات قبلی جمع بسته خواهد شد.

در گروه E ایتالیا، هلند، روسیه و فنلاند حضور دارند. سه تیم مدعی که کنار هم سخت‌ترین جمع را شکل داده‌اند.

در گروه F برزیل، بلژیک، اسلوونی و استرالیا بازی می‌کنند که مانند گروه نخست، سه مدعی شاخص دارد.

گروه H در قیاس با بقیه گروه‌ها، هر چهار تیمش مدعی‌اند. لهستان، صربستان ، فرانسه و آرژانتین. البته آرژانتین فقط شش امتیاز اندوخته و مسیر سختی برای صعود دارد.

ایران در اولین بازی از این دور، سی‌ام شهریور در شهر صوفیه به میدان می‌رود. یک روز بعد دیدار دوم انجام خواهد شد. سی و یکم شهریور نیز مصاف سوم. یعنی سه مسابقه سنگین در سه روز.

چهار تیم صدرنشین همراه با دو تیمی که بیشترین امتیاز را بین تیم‌های دوم دارند راهی دور بعد می‌شوند.

در آخرین بازی ایران از دور گروهی، ایران به سختی و در پنج ست از سد فنلاند گذشت. میلاد عبادی‌پور با ۱۷ امتیاز بهترین بازیکن ایران بود. مرتضی شریفی نیز ۱۶ امتیاز کسب کرد.

اگر ایران به جای برتری سه بر دو می‌توانست ۳-۰ یا ۳-۱ پیروز شود، هر سه امتیاز بازی را کسب می‌کرد و شانس صعودش را در مرحله دوم افزایش می‌داد.

شاگردان ایگور کولاکوویچ مقابل لهستان نیز شانس کسب یک امتیاز را داشتند اما بروز حاشیه در جریان بازی، باعث شد ایران نتیجه را بدون ست برده به لهستان واگذار کند.

در حالی که ایران ۲۲ بر ۱۹ از لهستان پیش بود، ۲۵ بر ۲۲ بازنده شد. پاول زاتورسکی لیبروی لهستان درباره تنش بین سعید معروف با کوبیاک گفت: بازیکنان ایران کوبیاک را تحریک‌ کردند.

زاتورسکی تاکید کرد: کوبیاک بازی‌های زیادی با ایران انجام داده و می‌داند در چه دقایقی از بازی این اتفاقات رخ می‌دهد. با این جنگ روانی، انگار آتشی در ما افروخته شد. شاید اگر این اتفاق نمی‌افتاد ست سوم را نمی‌بردیم.

XS
SM
MD
LG