لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۵۹

شکست تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملل


در هفته نخست از رقابت‌های والیبال لیگ ملت‌ها، تیم ملی ایران با نتیجه سه بر یک مغلوب فرانسه شد.

فصل ۲۰۱۸ این رقابت‌ها از روز جمعه با برگزاری هشت دیدار در گروه‌های چهارگانه آغاز شده است.

ایران در شهر روئن مهمان فرانسه بود. ششمین بازی دو تیم در تاریخ دیدارهای رو در رو. با احتساب این بازی، پنج بار فرانسه برده و ایران فقط یک بار در جام قهرمانان قاره‌ها به برتری رسیده.

سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، سامان فائزی، فرهاد قائمی و امیر غفور به همراه مهدی مرندی (لیبرو) آغازگران ایران در این مسابقه بودند.

این بازی از گروه نخست به انجام رسید و در ست اول، عملکرد ضعیف شاگردان کولاکوویچ در خط حمله باعث شد فرانسه با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به برتری برسد.

در ست دوم و در حالی‌ که ایران ۲۳ بر ۲۰ عقب بود، ورود میرزاجانپور و شفیعی با سرویس‌های ریسکی عبادی‌پور، شرایط را به سود ایران تغییر داد.

شاگردان کولاکوویچ با دو دفاع روی تور سه‌ نفره متوالی و بهره‌گیری از اشتباهات تیم مقابل که کار را تمام شده تصور می‌کردند، این ست را ۲۶ بر ۲۴ از آن خود کردند.

از ابتدای ست سوم فرانسوی‌ها اجازه نزدیک شدن امتیازات را نمی‌دادند و همین برتری را تا پایان حفظ کردند. برخلاف ست قبل، این بار تعویض‌های ایران در پایان ست نتیجه بخش نبود و فرانسه ۲۵ بر ۲۰ پیروز شد.

در ست چهارم، فرانسه برتری‌اش را دیکته کرد. انگاپت، تونیوتی، گربنیکف و بقیه اعضای این تیم، با درخشش خود به پیروزی ۲۵ بر ۱۷ دست یافتند.

مجتبی میرزاجانپور در پایان بازی گفت: دو بازی دیگر در فرانسه داریم و باید برنده شویم. چاره‌ای جز پیروزی نداریم تا با روحیه خوب بتوانیم مسابقات را ادامه دهیم.

لوران تیلی سرمربی فرانسه گفت: ایران را کمی خسته دیدم اما ما خیلی خوب بازی کردیم و در دفاع روی تور عملکرد خیلی خوبی داشتیم. بازیکنان ایران را به خوبی می‌شناسم. سرحال نبودند. همیشه هیجانی بازی می‌کردند اما این بار چنین نبود.

ایگور کولاکوویچ نیز به خبرنگاران گفت: بعد از ست دوم نتوانستیم دریافت خود را تقویت کنیم، ضمن اینکه حمله اول ما هم قدرت نداشت.

سرمربی ایران تاکید کرد: «برای فردا و پس فردا مقابل استرالیا و ژاپن کارمان سخت است، چون آنها همیشه مقابل ما انگیزه بالایی دارند. باید خیلی خوب بازی کنیم تا برنده شویم.»

در سایر بازی‌های روز نخست و از دیدارهای نمایندگان آسیا ژاپن سه بر یک استرالیا را مغلوب کرد. چین سه بر دو از بلغارستان باخت.

آمریکا با همین نتیجه آرژانتین را شکست داد. در حالی که هر دو ست اول را مقهور رقیب خود شده بود.

در گروه C لهستان سه بر صفر کره جنوبی را تسلیم کرد و روسیه نیز کانادا را پشت سر گذاشت.

در گروه D ایتالیا مقابل آلمان پیروز شد. صربستان هم در سه ست پیاپی مغلوب برزیل شد.

در لیگ ملت‌ها و با پایان مرحله مقدماتی، از هر گروه پنج تیم به همراه میزبان به مرحله نهایی صعود می‌کنند.

فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن برای هفت سال در گروه مردان به طور ثابت حضور خواهند داشت.

XS
SM
MD
LG