لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۷

لالوویچ: تکرار مبارزه نکردن با اسراییل، عواقب سنگینی برای ورزش ایران خواهد داشت


نناد لالوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی
نناد لالوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی

رییس اتحادیه جهانی کشتی گفت جریمه‌ای که برای علیرضا کریمی و مربی‌اش در نظر گرفته شده، جریمه سبکی بوده است اما در صورت تکرار، عواقب سنگینی برای ورزش ایران در پی خواهد داشت.

نناد لالوویچ که در هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک نیز عضویت دارد، گفت IOC به دقت پرونده علیرضا کریمی را را دنبال کرده.

این کشتی‌گیر ایرانی در مسابقات امیدهای جهان، با شکست عمدی مقابل نماینده روسیه و عدم مبارزه با نماینده اسراییل، با تجلیل رهبر جمهوری اسلامی ایران مواجه شد.

نناد لالوویچ در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا در مورد سازوکار محرومیت اعمال شده برای ایران گفت: خود من نیز از سوی IOC متوجه این موضوع شدم و حتماً آنها از اول تا آخر، این پرونده را دنبال کرده‌اند.

رییس صربستانی اتحادیه جهانی تاکید کرد: چنین مسائلی تاثیر عظیمی بر ورزش ایران خواهد گذاشت. تصور کنید که این اتفاق در مسابقات گزینشی المپیک و یا حتی بدتر، در بازی‌های المپیک رخ دهد.

او که پیشتر به ایران هم سفر کرده است، گفت: ادامه‌ این رفتار به کل ورزش ایران لطمه وارد خواهد کرد و ملت بزرگ ایران و فرهنگ آنها را که کشتی و ورزش در آن احترام زیادی دارد، متضرر می‌کند.

عضو هیات اجرایی IOC تاکید کرد: تاکنون با واگذاری مسابقات مختلف به ایران و همچنین ترویج کشتی‌های سنتی ایران، همه گونه همکاری را با فدراسیون کشتی ایران داشته‌ایم.

او گفت: مشخص است که همه باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند. امیدوارم ایران از این جریمه سبک درس گرفته باشند، در غیر این صورت عواقب سنگینی خواهد داشت و دپارتمان حقوقی ما محرومیت‌های سنگین‌تری را اعمال خواهد کرد.

لالوویچ گفت: اگر مداخلات سیاسی ادامه‌ پیدا کند بدون توجه به این که چه کسی رییس فدراسیون است، کشتی ایران قربانی خواهد شد. زیرا این مسائل طبق اساسنامه ما و منشور المپیک ممنوع است.

در همین خصوص، مسعود سلطانی‌فر درباره اظهارات رسول خادم پیرامون مبارزه با ورزشکاران اسراییل گفت: «من هیچ موضعی ندارم.»

وزیر ورزش به سایت تسنیم گفت: قرار نیست هر فردی در هر جایی موضعگیری کرد من به‌ عنوان وزیر ورزش بخواهم رد یا تأیید کنم.

در آخرین تقابل ورزشی ایران و اسراییل، محمد بریمانلو جودوکار ایران بدون انجام مسابقه از رقابت‌های جایزه بزرگ دوسلدورف حذف شد.

XS
SM
MD
LG