لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۳

کشتی آزاد ایران، مغموم در مسابقات جهانی بوداپست


نشان مسابقات
نشان مسابقات

در پایان روز دوم از مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، فقط دو مدال برنز دستاورد تیم ملی ایران بوده است.

ایران در هشت وزن موفق به راهیابی به فینال نشد. وضعیت جدول در دو وزن باقی مانده نیز به نحوی است که شاید این تیم بدون کسب مدال طلا و نقره، مسابقات را به پایان برساند.

این در حالی است که آمریکا در هر چهار وزن اول موفق به کسب مدال شد و در سایر وزن‌های باقی مانده نیز بخت کسب چند مدال طلای دیگر را دارد.

حسن یزدانی و پرویز هادی تنها مدال‌آوران ایران در چهار وزن نخست بودند. این در حالی است که یزدانی قهرمان المپیک و مدافع عنوان قهرمانی جهان بود.

در ۶۱ کیلو باقر یخکشی، رحمانف از ازبکستان را مغلوب کرد اما در برابر بونه رودریگز از کوبا در حالی که تا سه ثانیه پایانی ۸ بر ۶ پیش بود، ناباورانه ۱۰-۸ مغلوب شد.

او در گروه بازنده‌ها ایوان گویدا از رومانی را شکست داد اما در دیدار رده‌بندی مقابل جو کولون از آمریکا با خوردن باراندازهای متوالی و با نتیجه ۱۳ بر ۲ شکست خورد.

در ۷۴ کیلو مصطفی حسینخانی مقابل دی لومائو از جزایر پالائو به پیروزی رسید اما در برابر جردن باروز قهرمان جهان و المپیک از آمریکا مغلوب شد تا از دور مسابقات حذف شود.

حسن یزدانی پرامیدترین نماینده ایران مقابل دیوید تیلور از آمریکا وقت اول را برد اما در پایان با نتیجه ۱۱ بر ۶ مغلوب شد.

یزدانی در جدول بازنده‌ها رجب‌اف از بلاروس را ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت. توره بلانکو از کوبا را با همین نتیجه تسلیم کرد.

یزدانی در دیدار رده‌بندی هم دارن کوراگلیف از روسیه را پشت سر گذاشت تا روی سکوی سوم بایستد.

در وزن اول رضا اطری مقابل اردنبات از مغولستان به پیروزی رسید و شکست در بازی‌های آسیایی را جبران کرد اما دور دوم در آخرین ثانیه‌ها به ولادیسلاو آندریف از بلاروس باخت و حذف شد.

در ۶۵ کیلو امیرحسین مقصودی مقابل ولادمیر خینچیگاشویلی از گرجستان مغلوب شد تا از دور رقابت‌ها کنار برود.

عزت‌الله اکبری با شکست در برابر جبرئیل حسن‌اوف از آذربایجان، برای کسب مدال برنز مبارزه خواهد کرد.

در ۹۲ کیلوگرم نیز علیرضا کریمی که باتیربک از روسیه را با نتیجه ۱۲ بر یک شکست داده بود، در نیمه نهایی برای سومین بار به جی دن کاکس از آمریکا باخت تا او نیز برای کسب مدال برنز مبارزه کند.

در دسته فوق سنگین پرویز هادی در دور اول رقبایی از لهستان و بلاروس را شکست داد، در یک چهارم نهایی هم از سد طاها آق‌گول قهرمان جهان و المپیک از ترکیه گذشت.

هادی که پنج طلای آسیایی دارد در نیمه نهایی مقهور گنو پتریاشویلی قهرمان جهان از گرجستان شد اما برای کسب مدال برنز، آنزور خیزریف از روسیه را از پیش رو برداشت.

رده بندی انفرادی چهار وزن نخست:

  • ۶۱ کیلو: ۱- بونه رودریگز (کوبا) ۲- قاضی مراد رشیدوف (روسیه) ۳- جو کولون (آمریکا) و توشین تولگا (مغولستان)
  • ۷۴ کیلو: ۱- زائوربک سیداکوف (روسیه) ۲- آفتاندیل کنچادزه (گرجستان) ۳- بهزاد عبدالرحمانف (ازبکستان) و جردن باروز (آمریکا)
  • ۸۶ کیلو: ۱- دیوید تایلور (آمریکا) ۲- فاتح اردین (ترکیه) ۳- تیموراز فریف (اسپانیا) و حسن یزدانی (ایران)
  • ۱۲۵ کیلو: ۱- گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۲- ژیوی دنگ (چین) ۳- پرویز هادی (ایران) و نیکولاس گیازدوفسکی (آمریکا)

پس از پایان رقابت‌های کشتی آزاد، مسابقات زنان و کشتی فرنگی مردان برگزار می‌شود. ایران همچون همیشه در رقابت‌های زنان غایب است.

XS
SM
MD
LG