لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۵

تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در جمع ۸ تیم برتر جهان


در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی نوجوانان، ایران با برتری دو بر یک مقابل مکزیک به جمع هشت تیم برتر جهان پیوست.
در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی نوجوانان، ایران با برتری دو بر یک مقابل مکزیک به جمع هشت تیم برتر جهان پیوست.

در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی نوجوانان، ایران با برتری دو بر یک مقابل مکزیک به جمع هشت تیم برتر جهان پیوست.

این نخستین بار است که ایران به دور یک چهارم نهایی می‌رسد. قبلاً ایران دو بار به مرحله یک هشتم نهایی رسید اما با شگست مقابل اروگوئه و نیجریه از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در رقابت‌های امسال، ایران که به عنوان نایب قهرمان آسیا سهمیه حضور در جام جهانی را به دست آورد، با سرمربیگری عباس چمنیان موفق به کسب چهار برد متوالی شده است.

آنها پس از کسب سه برد پیاپی در مرحله گروهی مقابل گینه، آلمان و کاستاریکا، در بازی یک هشتم نهایی نیز در برابر مکزیک به پیروزی رسیدند.

در این بازی که با قضاوت آنتونی تیلور از انگلستان در ورزشگاه جواهر لعل نهرو برگزار شد، در هفتمین دقیقه محمد شریفی توانست از روی نقطه پنالتی دروازه مکزیک را باز کند.

خطای روبلس روی قادری باعث شد داور به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد و محمد شریفی نیز با ضربه دقیق، اولین گل ایران را به ثمر رساند.

چهار دقیقه بعد، الله‌یار صیادمنش مهاجم قدرتمند ایران با هوشمندی توانست توپ را از بالای سر دروازه‌بان مکزیک وارد دروازه این تیم کند.

صیاد حالا سه گله است و در صورت افزایش گل‌ها، شانس آقای گلی هم دارد. امینه از فرانسه که پنج گله است، تیمش از دور رقابت‌ها کنار رفته.

در حالی که به نظر می‌رسید ایران در ادامه مسابقه بر تعداد گل‌هایش خواهد افزود، مکزیک نبض بازی را در اختیار گرفت.

روبرتو دلاروسا در همان نیمه نخست، ضربه برگشتی را از روی خط محوطه جریمه تبدیل به گل کرد تا اختلاف به حداقل برسد.

در ادامه بازی، مکزیک حملات دامنه‌داری را تدارک دید اما نتوانست نتیجه را تغییر دهد. تیم ایران هم در ضد حملات، صاحب چند فرصت شد که از دست رفت.

دقایق پایانی بازی که مکزیک چیزی برای از دست دادن نداشت و بی‌محابا حمله می‌کرد، ایران می‌توانست اختلاف دو تیم را افزایش دهد.

در ترکیب ایران علی غلام‌زاده، علی ستاوی، احمد جلالی، مجید نصیری، طاها شریعتی، امیرحسین حسین‌زاده (امیر خدامرادی) محمد شریفی، الله‌یار صیادمنش، علی داوران (امیر اسماعیل‌زاده) محمد قادری و یونس دلفی (وحید نامداری) بازی کردند.

قادری، دلفی و صیادمنش از داور کارت زرد گرفتند. دلفی مقابل کاستاریکا هم با کارت زرد جریمه شده بود.

در بازی همزمان، اسپانیا توانست با گلزنی در نودمین دقیقه از روی نقطه پنالتی، فرانسه را دو بر یک شکست دهد.

به این ترتیب، اسپانیا رقیب بعدی ایران خواهد بود. اکثر بازیکنان این تیم محصول آکادمی‌های رئال مادرید و بارسلونا هستند. دیدار ایران و اسپانیا یکشنبه برگزار خواهد شد.

آمریکا با پیروزی پنج بر صفر مقابل پاراگوئه و آلمان با برتری ۴-۰ در برابر کلمبیا، گام به مرحله یک چهارم نهایی گذاشته‌اند.

XS
SM
MD
LG