لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۵

تکذیب ادعای وابستگی اسماعیل بخشی به حزب کمونیست کارگری


اسماعیلی بخشی (نفر دوم از راست)
اسماعیلی بخشی (نفر دوم از راست)

اصغر کریمی، رئیس هیئت اجرایی حزب کمونیست کارگری ایران، سخنان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد وابستگی اسماعیل بخشی به این حزب را تکذیب کرد.

آقای کریمی که در واکنش به سخنان حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با رادیو فردا سخن می‌گفت، افزود: «صریحا وابستگی اسماعیل بخشی به حزب کمونیست کارگری را تکذیب می‌کنم. او نه تقاضای عضویت در حزب کمونیست کارگری را داده و نه عضو حزب ما است».

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، روز سه‌شنبه با استناد به فیلم اعترافات اسماعیل بخشی، از نمایندگان کارگران نیشکر هفت‌تپه، به خبرگزاری خانه ملت،‌ وابسته به مجلس، گفت که اسماعیل بخشی «در فیلمی به وابستگی به حزب کمونیست کارگری اعتراف کرده اما صدا کاملا مفهوم نبوده است».

وی اشاره کرد که «حزب کمونیست کارگری سیاست گسترش اعتراض‌ها را در ایران دنبال می‌کند و پایگاهش در یک کشور اروپایی است».

اصغر کریمی در مورد استناد رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به اعتراف تلویزیونی آقای بخشی گفت: «هر نوع اعترافی که جمهوری اسلامی زیر شکنجه از فعالان کارگری و زندانیان سیاسی می‌گیرد، فاقد اعتبار است».

رئیس هیئت اجرایی حزب کمونیست کارگری ایران با اشاره به اینکه در گذشته نیز اعترافات تلویزیونی در جمهوری اسلامی ایران گرفته شده و به نمایش درآمده است، گفت که «مردم به آن میزان از آگاهی رسیده‌اند که به این گونه اعترافات اعتماد نکنند».

تکذیب ادعای وابستگی اسماعیل بخشی به حزب کمونیست کارگری
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:24 0:00
لینک مستقیم

آقای کریمی با اعلام اینکه حق مردم ایران است که عضو حزب کمونیست کارگری و یا هر جریان سیاسی شوند، اضافه کرد که «جمهوری اسلامی این حق را از مردم گرفته است».

سخنان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد اعتراف اسماعیل بخشی به وابستگی به حزب کمونیست کارگری ایران در شرایطی ابراز شد که در سالیان اخیر، اتهام‌های امنیتی به کارگران، معلمان و فعالان کارگری و صنفی وارد شده است.

این اتهام‌ها،‌ انتقاد سازمان‌های حقوق بشری و اتحادیه‌های کارگری و صنفی در جهان را به همراه داشته است.

اصغر کریمی در این مورد می‌گوید: «جمهوری اسلامی،‌حکومتی است که نمی‌تواند پاسخ ساده‌ترین خواسته‌های مردم را بدهد و در نتیجه، راهی جز سرکوب و پاپوش‌سازی برای کارگران، معلمان، دانشجویان و سایرین ندارد و می‌خواهد برای خود مشروعیت کسب کند اما جامعه آن را نمی‌پذیرد».

«شکنجه نبوده،‌ درگیری در مسیر زندان بوده»

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مصاحبه با خبرگزاری خانه ملت گفت که مقام‌های وزارت اطلاعات تاکید کرده‌اند که اسماعیل بخشی شکنجه نشده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه همچنین ‌گفت: «در مسیر بازداشت و انتقال به زندان یکسری درگیری‌ها بین اسماعیل بخشی و ماموران صورت گرفته اما شکنجه نبوده است».

آقای بخشی پنجشنبه گذشته در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که در مدت ۲۵ روز بازداشت خود از سوی ماموران اطلاعات تحت شکنجه‌های جسمی و روحی قرار داشته است و محمود علوی،‌ وزیر اطلاعات، دعوت کرد در یک مناظره زنده تلویزیونی شرکت کند.

این دعوت تاکنون از سوی وزیر اطلاعات بی‌پاسخ مانده است.

اسماعیل بخشی روز ۲۷ آبان و در جریان اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه به دست ماموران امنیتی در شهرستان شوش بازداشت و پس از ۲۵ روز با وثیقه آزاد شد.

تکذیب شکنجه اسماعیل بخشی از سوی وزارت اطلاعات در شرایطی انجام شده است که یک هیئت کارشناسی ویژه از سوی قوه قضائیه برای رسیدگی به موضوع شکنجه اسماعیل بخشی، از نمایندگان کارگران نیشکر هفت‌تپه، روز سه‌شنبه در شهرستان شوش حضور یافت.

بر اساس مصاحبه رادیو فردا،‌ گزارش خبرگزاری خانه ملت، و منابع خبری/ر.ب/ ک.ر
XS
SM
MD
LG