لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۰۸

دادستان فردیس: نامزد سابق مریم فرجی به قتل او اعتراف کرد


به گفته دادستان شهرستان فردیس، جسد مریم فرجی که در باغ خواهر قاتل دفن شده بود به پزشکی قانونی تحویل داده شده است
به گفته دادستان شهرستان فردیس، جسد مریم فرجی که در باغ خواهر قاتل دفن شده بود به پزشکی قانونی تحویل داده شده است

دادستان فردیس اعلام کرد نامزد سابق مریم فرجی به قتل این دانشجو اعتراف کرده و جسد وی که در باغ خواهر قاتل در نزدیکی فردیس دفن شده بود، به پزشکی قانونی تحویل شده است.

حسن جهانشاهلو در گفت‌و‌گو با خبرگزاری میزان، متعلق به قوه قضائیه، افزود: «فردی که نامزد سابق این خانم بود چند روز قبل دستگیر شد و با توجه به دلایل و شواهد کافی به قتل وی اعتراف کرد».

به نوشته روزنامه جام جم،‌ وی درباره انگیزه قتل مریم فرجی از سوی نامزد سابقش گفت: «برخلاف ادعای سایت های معاند، انگیزه قتل سیاسی نبود و متهم با انگیزه عاطفی مرتکب این قتل شده بود».

وی در عین حال گفت: «بنا نداریم پرونده را رسانه‌ای کنیم. رویکرد دادستانی بر این است که از اطلاع رسانی پرونده‌های جنایی که آرامش شهروندان را بر هم می‌ریزد اجنتاب می‌کند، اما در مواردی که جنبه پیشگیری دارد یا آبروی افراد یا ارگانی لازم است حفظ شود، اطلاع رسانی خواهد شد».

مریم فرجی، ۳۳ ساله، دانشجوی ارشد مدیریت بین‌الملل و مدیر مالی یک شرکت در شهریار استان تهران، بود که در ۱۲ دی سال گذشته در جریان اعتراضات سراسری در ایران بازداشت و به مدت ۱۰ روز در بند ۲۰۹ اوین زندانی بود.

خانم فرجی که با قرار وثیقه بیرون از زندان به سر می‌برد، به سه سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود.

وکیل او، محمدحسین آقاسی، نخستین بار چند روز پیش در چند پیام توییتری، با اشاره به ناپدید شدن موکلش، از احتمال قتل او خبر داده و نوشته بود که «به هیچ وجه قتل احتمالی وی متوجه مقامات و مراجع قانونی نیست».

آقای آقاسی در گفت‌و‌گو با رادیو فردا هم گفته بود که خانم فرجی روز ۱۴ تیر از خانه پدر خود در سرپل ذهاب، واقع در استان کرمانشاه، به سمت تهران حرکت کرده و پس از آن اطلاعی از او در دست نیست.

چند روز بعد نیز این وکیل دادگستری در پیامی توییتری خبر داد که جنازه موکلش پیدا و متهم به قتل هم بازداشت شده است اما افزود به علت محرمانه‌بودن تحقيقات، فعلا ارائه اطلاعات بيشتر مقدور نيست.

در همین حال، محمدحسین آقاسی به جام جم گفت: «ماموران خودروی مریم را در باغ نامزد سابقش کشف کردند و او دستگیر شد. متهم در این مدت تناقض گویی داشت که تمام دروغ هایش فاش شد».

وی اضافه کرد: «پیش از این پلیس اعلام کرده بود جسد سوخته ای که در حوالی شهریار کشف شده، متعلق به مریم است که با اعترافات متهم به قتل، جسد او در باغ کشف شد».

این وکیل دادگستری اشاره کرد: «مقتول و متهم مدتی است نامزدی خود را به هم زده و هنوز انگیزه اصلی قتل مشخص نیست».

در این ارتباط، دادستانی فردیس توضیحی در این زمینه که آیا خانواده قاتل نیز در جریان این قتل با وی همکاری داشته‌اند یا او پنهانی جسد را در باغ خواهر خود دفن کرده بود، ارائه نکرده است.

منابع: خبرگزاری میزان،‌ روزنامه جام جم و رادیو فردا؛ ب.ب/ر.ب
XS
SM
MD
LG