لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۳

کشف هفت میلیون قرص روان‌گردان در استان هرمزگان


ناظر گمرکات استان هرمزگان گفته که این تعداد قرص از یکی از کشورهای «آسیایی» وارد اسکله بندر «شهید رجایی» شده بود.
ناظر گمرکات استان هرمزگان گفته که این تعداد قرص از یکی از کشورهای «آسیایی» وارد اسکله بندر «شهید رجایی» شده بود.

ناظر گمرکات استان هرمزگان از کشف بیش از هفت میلیون قرص روان‌گردان در هرمزگان خبر داد که از یکی از کشورهای «آسیایی» وارد اسکله بندر «شهید رجایی» شده بود.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، علیرضا دشتانی با اعلام این خبر در روز چهارشنبه پنجم مهر، گفت که این تعداد قرص‌ ترامادول٬ در یک عملیات «اطلاعاتی و ردیابی یک دستگاه کانتینر که از یکی از کشورهای آسیایی وارد اسکله بندر شهید رجایی شده بود... شناسایی و با هماهنگی نیروی انتظامی و دادستان استان هرمزگان این محموله توقیف شد».

آن‌طور که این مقام مسئول اعلام کرده است٬ محموله کشف شده پس از فک پلمپ٬ «حاوی ۲۹۹ کارتن و هر کارتن شامل ۲۵۰ بسته قرص ۱۰۰ عددی بود». وی به نام این کشور آسیایی اشاره‌ای نکرده است.

خبرگزاری ایسنا نیز به نقل از آقای دشتانی رقم قرص‌های مکشوفه را «هفت میلیون و ۴۷۵ هزار قرص‌ ۱۰۰ و ۲۰۰ میلی گرمی ترامادول» گزارش کرده است.

به گفته ناظر گمرکات استان هرمزگان٬ با تجهیز گمرکات به ابزارهای الکترونیکی هوشمند و تقاطع‌گیری اطلاعات٬ شرایطی فراهم شده است که می‌توان «اطلاعات محموله‌ها را پس از بارگیری از بندر مبدا شناسایی و حتی قبل از اظهار به گمرک بر اساس اطلاعات شرکت حمل و افراد حقیقی و حقوقی صاحب کالا نسبت به مدیریت ریسک و انجام کنترل‌های لازم» اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا دشتانی همچنین افزوده که «نام این شرکت بندری مشخص شده و برای این محموله پرونده‌ای در دادسرای بندرعباس» تشکیل شده است.

به گفته وی٬ تحقیقات قضایی و دستگیری متهمان این پرونده نیز ادامه دارد.

مقام‌های انتظامی و قضایی به طور مکرر از کشف محموله‌های حاوی قرص‌های روان‌گردان در داخل ایران خبر می‌دهند.

خبرگزاری مهر روز ۱۵ تیر به نقل از معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۶ تن و ۱۲۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان طی دو هفته خبر داده بود.

اسدالله هادی‌نژاد گفته بود که طی دو هفته٬ بیش از ۱۹ میلیون قرص روان‌گردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین تعداد آن مربوط به همدان بوده است.

به گفته وی٬ اعضای چهار نفره اين باند «قصد انتقال این تعداد مواد مخدر روان‌گردان را به استان‌های مرکزی کشور داشتند که با عمليات غافلگيرانه پليس دستگير شدند».

وب‌سایت خبرآنلاین در سال ۹۴ نیز به نقل از عليرضا جزينی٬ قائم مقام وقت دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر نوشته بود که در سال ۹۳ «۸۸ ميليون قرص روان‌گردان در سطح كشور كشف شد».

XS
SM
MD
LG