لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۹

وزارت اطلاعات ایران: حسن عباسی به حبس قطعی محکوم شده است


حسن عباسی در یک سخنرانی وزارت اطلاعات را متهم به ارتباط با کانال تلگرامی «آمدنیوز» کرده است.
حسن عباسی در یک سخنرانی وزارت اطلاعات را متهم به ارتباط با کانال تلگرامی «آمدنیوز» کرده است.

وزارت اطلاعات ایران روز چهارشنبه ۲۳ مرداد اعلام کرد که بازداشت حسن عباسی، چهره تندروی اصولگرا به دلیل صدور رای حکم قطعی دادگاه صورت گرفته است.

بر اساس اطلاعیه‌ای وزارت اطلاعات، این وزارتخانه پس از انتشار یک سخنرانی حسن عباسی که این نهاد اطلاعاتی- امنیتی را به «ایجاد تغییر و تحول در نظام و ارتباط این وزارتخانه با یک کانال ضدنظام» متهم کرده بود، از آقای عباسی شکایت کرد.

منظور وزارت اطلاعات ایران از «این کانال»، کانال تلگرامی «آمدنیوز» است.

حسن عباسی دی‌ماه سال ۱۳۹۶ در جریان یک سخنرانی در قرچک ورامین گفته بود که کانال تلگرامی «آمدنیوز» از وزیر اطلاعات ایران «تقدیرات ویژه» می‌کند و «آیا ما می‌توانیم شک کنیم که وزیر اطلاعات پشت سر چی‌چی نیوز [آمدنیوز] است؟»

پس از انتشار این سخنرانی، معاونت حقوقی وزارت اطلاعات از وی شکایت کرد. بررسی این شکایت منجر به صدور رای حبس برای آقای عباسی شده است. وزارت اطلاعات ایران میزان محکومیت حسن عباسی را ذکر نکرده است.

پرونده آقای عباسی در سازمان قضایی نیروهای مسلح بررسی شده است. او که از فرماندهان سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، از مخالفان جدی حسن روحانی، رئيس‌جمهوری ایران، است.

در همین حال، خبرگزاری تسنیم ۲۲ مهرماه پارسال به نقل از وکیل حسن عباسی خبر داد که بر اساس شکایت عباس آخوندی، وزیر وقت راه و شهرسازی و معاونت حقوقی دولت، موکلش به هفت ماه حبس قطعی محکوم شده است. شکایت‌های یاد شده علیه حسن عباسی مربوط به دو سخنرانی او در سال ۱۳۹۵ بود.

حسن عباسی سال ۱۳۹۵ نیز با شکایت ارتش بازداشت و پس از چند روز آزاد شد. از آقای عباسی به عنوان رئیس «مرکز بررسی‌های دکترینال» نام برده می‌شود و برخی از سخنرانی‌های او در نشست‌های سیاسی خبرساز شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم، سایت وزارت اطلاعات و گزارش‌های رادیو فردا / ر.ح / ک.ر
XS
SM
MD
LG