لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۱

مستمری شهریور بازنشستگان صنعت فولاد پرداخت نشده است


به گفته اکبر نوروزی٬ مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد ایران، بودجه‌ سال ۹۶ برای بازنشستگان جوابگوی مطالبات آنها نیست.
به گفته اکبر نوروزی٬ مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد ایران، بودجه‌ سال ۹۶ برای بازنشستگان جوابگوی مطالبات آنها نیست.

خبرگزاری ایلنا خبر داد که با گذشت ۱۰ روز از ماه مهر٬ هنوز مطالبات مربوط به مستمری شهریورماه بازنشستگان صنعت فولاد ایران به‌دلیل «فقدان منابع مالی» پرداخت نشده است. بیش از ۸۵ هزار بازنشسته از صندوق بازنشستگی فولاد مستمری دریافت می‌کنند.

ایلنا روز دوشنبه دهم مهر نوشت: شماری از این بازنشستگان در تماس با این خبرگزاری این موضوع را عنوان کرده‌اند.

یکی از مستمری‌بگیران صنعت فولاد٬ تاخیر در پرداخت مطالبات را «اتفاق جدیدی» ندانست و افزود همزمان با روز جهانی سالمند (۱۰ اکتبر)٬ مستمری‌بگیران همچنان با این «مشکل قدیمی» روبرو هستند.

به گفته این فرد که نام وی فاش نشده است به‌دنبال پیگیری‌های بازنشستگان٬ مشخص شده که «فقدان منابع مالی» علت تاخیر در پرداخت‌های مستمری‌بگیران است.

وی با اشاره به مستمری «حداقلی» بسیاری از بازنشستگان صنعت فولاد٬ گفت که آنها در استفاده از خدمات درمانی نیز با «مشکل»٬ از جمله «مشکل در پذیرش» از سوی درمانگاه‌های طرف قرارداد روبرو هستند.

به نوشته ایلنا٬ اکبر نوروزی٬ مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد ایران، پیشتر گفته بود بودجه‌ای که در سال ۹۶ برای بازنشستگان درنظر گرفته شده است٬ «جوابگوی مطالبات» آنها نیست.

او علت تاخیر مکرر در پرداخت مستمری بازنشستگان و ارائه خدمات رفاهی-درمانی به آنها را نیز همین موضوع عنوان کرده و گفته بود: سازمان برنامه و بودجه نیز «همان حداقل بودجه‌ اختصاص یافته را هنوز محقق نکرده و این مشکلات هر روز تکرار می‌شود».

در گذشته نیز گزارش هایی در مورد تاخیر در پرداخت مستمری بازنشستگان صنعت فولاد منتشر شده بود. بر اساس همین گزارش ها، بازنشستگان در اصفهان و تهران تجمع عای اعتراضی را برگزار کرده بودند.

مشکلات این گروه از بازنشستگان در عین حال در نطق برخی از نمایندگان مجلس در ماه های اخیر بازتاب یافته است.

در این ارتباط، گزارش رسانه‌ها از ایران حاکی از افزایش نارضایتی بازنشستگان صنوف مختلف از وضعیت رفاهی و معیشتی‌شان در سال‌های اخیر است.

با آنکه مقام‌های دولتی همواره قول‌هایی در مورد بهبود وضعیت آنها داده و از افزایش مستمری بازنشستگان سخن گفته‌اند٬ اما نارضایتی‌ها به‌دلیل محقق‌نشدن وعده‌ها ادامه دارد.

در تازه‌ترین مورد٬ شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با انتقاد از مسئولان به دلیل برخورد «ناشایست» با بازنشستگان اعلام کرد که «رایزنی‌های مستمر» بازنشستگان با دولت و مجلس برای تحقق مطالبات خود٬ «نتیجه‌ای به جز وعده‌های امروز و فردا» نداشته است.

۳۱ مردادماه نیز شماری از بازنشستگان فرهنگی و دیگر ارگان‌های دولتی٬ مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. شماری از تشکل‌های صنفی در ایران تعداد تجمع کنندگان را صدها تن برآورد کرده اند.

خبرگزاری‌های ایران٬ مطالبات آنها را «افزایش مستمری‌های بازنشستگی، اجرای قانون همسان‌سازی و ارتقای خدمات بیمه‌ای» گزارش کردند.

اوایل مردادماه نیز حدود ۷۰۰ تن از بازنشستگان شرکت هواپیمایی ایران ایر در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات مزدی خود در مقابل دفتر مرکزی این شرکت در منطقه مهرآباد تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، تجمع کنندگان گفتند که از سال گذشته تاکنون مطالبات مزدی‌شان پرداخت نشده و در عین حال، به علت کمبود نقدینگی صندوق بازنشستگی هواپیمایی، تنها نصف مستمری تیرماه به بازنشستگان پرداخت شده است.

XS
SM
MD
LG