لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۶

موفقیت پرورش اندام کاران ایران در مسابقات جهانی


محسن صمدی قهرمان فوق سنگین ایران
محسن صمدی قهرمان فوق سنگین ایران

اعضای تیم ملی پرورش اندام، بادی کلاسیک و فیزیک ایران برای چهارمین سال پیاپی در مسابقات جهانی درخشیدند.

هفتاد و یکمین دوره این رقابت‌ها به میزبانی اسپانیا برگزار شد و پرورش اندام‌کاران ایران موفق به کسب ۱۴ مدال رنگارنگ شدند که رنگ شش نشان، طلایی بود.

به ‌این‌ ترتیب ایران بالاتر از کره جنوبی که پنج مدال طلا داشت، در صدر رده‌بندی مدال‌ها قرار گرفت. ایران ۱۶ نماینده داشت و اکثر نفرات اعزامی موفق به کسب مدال شدند.

پرورش اندام از پرطرفدار‌ترین رشته‌های ورزشی برای نوجوانان و جوانان ایرانی است و باشگاه‌های پرتعدادی در سراسر ایران، در این رشته ورزشی فعالند.

محمدرضا جعفری در دسته قدی ۱۸۰ سانتیمتر بادی کلاسیک قهرمان شد. حسام خسروی نیز در دسته بالاتر از ۱۸۰ سانتیمتر بادی کلاسیک، زیباترین پیکر دنیا شناخته شد.

در مسابقات پرورش اندام، در فوق سنگین، محسن صمدی اول شد. او در بخش اوورال نیز توانست هیتام الزجالی از عمان را شکست دهد و دو طلایی شود.

در وزن ۹۵ کیلوگرم، حسین کلاته از نگاه داوران، بهترین پیکر مسابقات بود. مهدی حیدری هم در ۷۰ به قهرمانی رسید.

مهدی قنواتی در ۹۰ کیلو، حامد محمود عینی در ۸۵ کیلو و داود شکرالله در ۸۰ کیلوگرم پرورش اندام به عنوان نایب قهرمانی دست یافتند.

اکبر سرباز در دسته قدی ۱۷۸ سانتیمتر رقابت‌های فیزیکی، پس از گوستاوسون روی سکوی دوم قرار گرفت.

مظاهر تابانی در ۱۰۰ کیلوگرم پرورش اندام سوم شد. شنیتا لک‌پور نیز همین مدال را در بخش فیزیک، دسته قدی ۱۷۳ سانتیمتر تکرار کرد.

آخرین مرحله اردوی تیم ملی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. بنا بر اعلام فدراسیون بدن‌سازی و پرورش اندام، ورزشکاران در اردوهای مقطعی و ۱۰ روز یک بار بازبینی می‌شدند و تمرینات فیگور گیری انجام می‌شد تا با آمادگی کامل از عنوان قهرمانی جهان دفاع کنند.

XS
SM
MD
LG