لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۴

تجمع صدها بازنشسته در مقابل مجلس


تجمع‌کنندگان خواستار «افزایش مستمری‌های بازنشستگی، اجرای قانون همسان‌سازی و ارتقای خدمات بیمه‌ای» شدند.
تجمع‌کنندگان خواستار «افزایش مستمری‌های بازنشستگی، اجرای قانون همسان‌سازی و ارتقای خدمات بیمه‌ای» شدند.

گزارش خبرگزاری‌ها از تهران حاکیست که شماری از بازنشستگان فرهنگی و دیگر ارگان‌های دولتی روز سه شنبه ۳۱ مرداد،‌ در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. در همین حال،‌ شماری از تشکل‌های صنفی در ایران تعداد تجمع کنندگان را صدها تن برآورد کرده اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، تجمع‌کنندگان ‌گفتند: «افزایش مستمری‌های بازنشستگی، اجرای قانون همسان‌سازی و ارتقای خدمات بیمه‌ای، مطالبات اصلی ما هستند و مسئولان باید از بازنشستگان و مستمری‌بگیران حمایت کنند».

همچنین به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، این تجمع از سوی بازنشستگان لشگری در اعتراض به اجرا نشدن مصوبه مجلس در زمینه همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری با شاغلین برگزار شد.

یکی از تجمع کنندگان به ایرنا گفت: «مجلس مصوبه ای برای همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری با شاغلین داشته ولی هنوز این مصوبه اجرایی نشده و حقوق بازنشستگان بسیار کمتر از حقوق شاغلین است».

بر اساس این گزارش، تجمع کنندگان از نمایندگان مجلس خواستند برای اجرای این مصوبه تلاش کنند.

تجمع صدها بازنشسته در مقابل مجلس؛«این همه بی‌عدالتی،ندیده ملتی»
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:21 0:00

در همین حال، اتحادیه آزاد کارگران ایران شمار تجمع کنندگان را نزدیک به یک هزار تن دانست و نوشت که معلمان و کارگران بازنشسته و همچنین معلمان و کارگران شاغل در تجمع مقابل مجلس شرکت داشته اند.

شمار دیگری از تشکل‌های صنفی در کانال‌های تلگرامی تعداد تجمع کنندگان را صدها تن برآورد کرده اند.

بر اساس تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته اند، تجمع کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که در آنها نوشته شده بود: «خط فقر چهار میلیون تومان – حقوق ما یک میلیون تومان»،‌ «مبارزه با فساد و اختلاس، امنیت حقوقی و رفاهی بازنشستگان را تامین می کند»، «تا زمانی که زیر خط فقریم مطالبه گر خواهیم ماند» و «نه به هر گونه مذاکره – تا رسیدن به حقوق واقعی».

به گفته اتحادیه آزاد کارگران ایران،‌ در این تجمع همچنین شعارهای «هرگز ندیده ملتی، این همه بی عدالتی»، «معلم زندانی آزاد باید گردد - اسماعیل عبدی آزاد باید گردد" سر داده شد.

بر اساس این گزارش، تجمع کنندگان با شعار «ما بر می‌گردیم»‌ در ساعت ۱۲ ظهر به تجمع دو ساعته خود پایان دادند.

پیشتر فراخوان‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از سوی گروهی موسوم به «گروه اتحاد بازنشستگان» انتشار یافته بود که از بازنشستگان می خواست در تجمع روز ۳۱ مرداد در مقابل مجلس شرکت کنند.

گزارش رسانه‌ها در ایران حاکی از نارضایتی بازنشستگان از وضعیت رفاهی و معیشتی‌شان است. این در حالیست که مقام های دولتی همواره قول‌هایی در مورد بهبود وضعیت آنها داده و در عین حال،‌ از افزایش مستمری بازنشستگان سخن گفته‌اند.

با این همه، ‌منتقدان دولت نسبت به تحقق این قول ها ابراز تردید کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG