لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۴

احضار یکی از فعالان سایبری به دادگاه به اتهام آزار جنسی


دادگاه ایالت اونتاریو کانادا (عکس از آرشیو)
دادگاه ایالت اونتاریو کانادا (عکس از آرشیو)

به گزارش وب‌سایت مترونیوز، علی کریمی‌زاده بانگی، یکی از بنیانگذاران سازمان اصل ۱۹ که در زمینه آزادی اینترنت و فیلترینگ در ایران فعالیت می‌کند، به دادگاهی در شهر تورنتو فراخوانده شد. پلیس کانادا اطلاعاتی در خصوص پرونده منتشر نکرده است.

وین کانینهام، وکیل آقای بانگی اعلام کرده است که موکلش ادعاهای مطرح شده را نپذیرفته است. وی در ایمیلی به مترونیوز گفت که از آنجا که پرونده هنوز در دادگاه باز است، درست نیست که در خصوص جزییات آن نظری بدهد.

«سازمان اصل ۱۹» سابقا با بخش «سیتزین لب» دانشگاه تورنتو همکاری داشته‌است. اما دانشگاه تورنتو اعلام کرده که دیگر با کارکنان «اصل ۱۹» ارتباطی ندارد. «اصل ۱۹» در سال ۲۰۱۴ برای جایزه «لاله» حقوق بشر دولت هلند نامزد شده بود.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که آقای علی بانگی از این سازمان استعفا داده است و دسترسی وی به کانال‌های ارتباطی داخلی «اصل ۱۹» مسدود شده است.

به گزارش مترونیوز،در سال ۲۰۰۹ اتهاماتی در مورد آزار جنسی و ارائه مخدر به فرد دیگر، در مورد آقای بانگی مطرح شد،اما حکمی در مورد این اتهام در دادگاه صادر نشد و پرونده مختومه اعلام شد.

یکی از کارکنان سابق «سازمان اصل ۱۹» اخیرا در توئیتی نوشت «وی رئیس سابق من بود و با تجربه ای که من در اصل ۱۹ داشتم، از این اتفاق تعجب نمی کنم.»

«سازمان اصل ۱۹» در بیانیه خود نوشته که این نهاد «تاکید بر فضای کاری سالم، امن و بدون تبعیض دارد.»

به تازگی در مهرماه ۱۴۰۲، اسناد دادگاهی به رادیوفردا رسیده که نشان می‌دهد آقای بانگی در تیرماه سال ۱۳۹۷ (ژوئن ۲۰۱۸) هفت ماه پس از انتشار این گزارش، از همه اتهامات تبرئه شده است.
XS
SM
MD
LG