لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۴

کشتی باری ایران در آب‌های ساحلی آذربایجان غرق شد


کشتی باری شباهنگ ۹ سرنشین داشت که همه آنها نجات یافتند
کشتی باری شباهنگ ۹ سرنشین داشت که همه آنها نجات یافتند

یک کشتی باری ایران که در دریای خزر تردد می‌کرد، روز جمعه ۴ مرداد در آب‌های ساحلی آذربایجان غرق شد، اما همه سرنشینان آن نجات یافتند.

خبرگزاری‌های ایرانی به نقل از موسسه دولتی دریانوردی جمهوری آذربایجان عنوان کرده‌اند که ماموران امداد آذربایجانی ۷ خدمه ایرانی و ۲ خدمه هندی این کشتی را نجات داده‌اند.

این گزارش‌ها می‌گویند کشتی ایرانی به نام شباهنگ ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه روز جمعه به وقت تهران در حوالی بندر لنکران از مرکز ملی آژانس دولتی امور دریایی جمهوری آذربایجان درخواست کمک کرده است.

متعاقب آن نیز وزارت حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان دو فروند هلیکوپتر و یک فروند ناو گشت‌زنی خود را جهت عملیات امدادی به محل حادثه اعزام کرد که به نجات همه سرنشینان کشتی منجر شد.

هنوز علت دقیق سانحه‌ای که به غرق شدن کشتی شباهنگ انجامیده، اعلام نشده است، اما معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور می‌گوید که کشتی دچار آب‌گرفتگی شده بود.

گزارش دیگری نیز به نقل از یک مقام اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان عنوان می‌کند، این کشتی حامل بار کاشی و سرامیک و عازم بندر ماخاچ روسیه بود که در میانه راه دچار سانحه شد.

به گفته وی، همه ۹۴۵ تن کاشی و سرامیکی که بار کشتی شباهنگ بود، زیر آب رفته است.

کشتی باری شباهنگ که سال ۱۹۹۳ ساخته شده است، ۵۷ متر طول و ۹ متر عرض دارد. خبرگزاری ایسنا از قول مسئولان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نوشته که این کشتی متعلق به بخش خصوصی بوده است.

با استفاده از گزارش خبرگزاری‌های صدا و سیما، ایرنا، تسنیم و رویترز؛ س.ن
XS
SM
MD
LG