لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۰

ناصر چشم‌آذر در پی سکته قلبی درگذشت


ناصر چشم‌آذر تنظیم آثاری چون «مداد رنگی» با صدای ابی و «هجرت» با صدای گوگوش را برعهده داشته است
ناصر چشم‌آذر تنظیم آثاری چون «مداد رنگی» با صدای ابی و «هجرت» با صدای گوگوش را برعهده داشته است

ناصر چشم‌آذر، آهنگساز و نوازنده صبح روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در بیمارستان باهنر تهران در پی سکته قلبی و در سن ۶۷ سالگی، درگذشت.

آقای چشم آذر ساخت موسیقی ده‌ها فیلم سینمایی را در کارنامه کاری خود دارد که یکی از به یادماندنی‌ترین آنها موسیقی فیلم «هامون» ساخته داریوش مهرجویی است که در آن تم‌هایی از یوهان سباستین باخ به کار رفته است.

موسیقی فیلم «خواهران غریب» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، «آتش‌بس» به کارگردانی تهمینه میلانی و «شمعی در باد» به کارگردانی پوران درخشنده نیز از دیگر آثار اوست. وی در سال‌های ۱۳۷۲ و ۱۳۸۰ برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد.

ناصر چشم‌آذر متولد سال ۱۳۲۹ در اردبیل بود و برای تحصیل در رشته موسیقی به آمریکا رفت. ساز او در کودکی آکاردئون بود و در ۱۲ سالگی همراه پدرش وارد ارکستر آذربایجانی رادیو ایران شد.

او همچنین تنظیم آثاری چون «مداد رنگی» با صدای ابی، «هجرت» با صدای گوگوش و «همزبونم باش» با صدای حمیرا را برعهده داشته است.

پدرش اسماعیل چشم‌آذر، نوازنده تار بود و برادرش منوچهر چشم‌آذر هم تنظیم‌کننده موسیقی است که در حال حاضر ساکن لس‌آنجلس در آمریکا است.

بنا بود ناصر چشم‌آذر در اردیبهشت ماه جاری، کنسرت‌هایی به تهیه‌کنندگی رسول ترابی در تالار وحدت تهران برگزار کند.

مراسم تشییع جنازه ناصر چشم‌آذر قرار است روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه از مقابل تالار وحدت تهران برگزار شود. خبرگزاری ایسنا نوشته که پیکر او احتمالا در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.

به استناد گزارش‌هایی از رادیو فردا، خبرگزاری ایسنا و سایت‌های خبری فرارو و تابناک؛ ک.ت/س.ن
XS
SM
MD
LG