لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۱

برگزاری مراسم زادروز کیان پیرفلک با برپایی تجمع اعتراضی در ده‌ها شهر جهان


ایرانیان روز شنبه با تجمع در ده‌ها شهر جهان ضمن ادامه اعتراضات علیه جمهوری اسلامی، مراسم و آئین‌های نمادینی به مناسبت زادروز کیان پیرفلک، کودک کشته شده با شلیک مستقیم نیروهای حکومتی، برگزار کردند.

همزمان ماه‌منیر مولایی‌راد، مادر دادخواه کیان پیرفلک، ویدیویی منتشر کرد که شامل تصاویری است از از تولد سال گذشته فرزندش و تولد امسال او که با حضور جمعی از کودکان در ایذه و کنار آرامگاه کیان برگزار شد.

ماه‌منیر مولایی‌راد، در کنار این ویدیو در صفحه اینستاگرام خود خطاب به کیان نوشت: «به نام خدای رنگین کمان، کیان جانم، تولد داریم، تولدی جهانی.تولد تو، اما تو نیستی.»

مادر کیان پیرفلک افزود: «این بدترین دردی است که یک مادر می‌تواند تجربه کند؛ دردی که تا پایان عمر هر لحظه قلبم رو می‌سوزاند.زادروزت خجسته باد عزیزم.»

در شهر واشنگتن، زادروز کیان پیرفلک از سوی جمعی از ایران متحصن در مقابل وزارت خارجه آمریکا برگزار شد. این تحصن از هشت روز پیش آغاز شده و متحصنان در مقابل وزارت خارجه آمریکا خواهان توقف هرگونه توافق احتمالی میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی هستند.

شهرهای مونترال، تورنتو و ونکوور در کانادا نیز شاهد برگزاری زادروز کیان پیرفلک با حضور جمعی از ایرانیان بودند. حضور کودکان و برگزاری برنامه‌های نقاشی بخشی از این مراسم بود.

در این مراسم همچنین حاضران با در دست داشتن پلاکاردهایی از جمله با مضمون «نه به جمهوری اسلامی» بار دیگر بر مختلف خود با جمهوری اسلامی تاکید کردند.

جمع‌آوری پیام‌ها به ویژه پیام‌های کودکان خطاب به ماه‌منیر مولایی‌راد مادر کیان پیرفلک یکی از بخش‌های مراسم زادروز کیان پیر فلک در شهرهای مختلف از جمله مراسم شهر ونکوور کانادا بود.

گروهی از ایرانیان مقیم استکهلم سوئد هم روز شنبه در مراسم زادروز گیان پیرفلک در یکی از میادین اصلی این شهر شرکت کردند. حاضران همچنین با سردادن شعارهایی چون «زن، زندگی، آزادی» و «مرد، میهن، آبادی» و همخوانی سرود، بار دیگر بر مخالفت خود با جمهوری اسلامی تاکید کردند.

در پاریس جمعی از ایرانیان مراسم زادروز کیان پیرفلک را به میزبانی انجمن «نگاه پارسی» برگزار کردند. در این مراسم حاضران سرود «ای ایران» را همخوانی کرده و شمع تولد ده سالگی کیان را فوت کردند.

جمعی از ایرانیان مقیم شهرهای وین و گراتس اتریش نیز روز شنبه در این دو شهر گرد هم آمدند و مراسمی به مناسبت زادروز کیان پیرفلک برگزار کردند و تعدادی از کودکان حاضر کیک تولد کیان را فوت کردند. نصب نمادهای رنگین کمان و همچنین به آب انداختن قایق‌های رنگین کمانی به یاد کیان از جمله بخش‌های این مراسم بود.

در جریان این مراسم عکس‌ها و تصاویری از کیان و دیگر کودکان کشته شده به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی همراه با پلاکاردهایی حاوی شعار علیه جمهوری اسلامی محل مراسم نصب شده بود.

در چند شهر آلمان از جمله کاسل و همچنین در شهر کپنهاگ دانمارک نیز جمعی از ایرانیان در یکی از میادین شهر ضمن برپایی تجمع، مراسم زادروز کیان پیرفلک را با همخوانی و پخش سرود و نصب بادکنک و نمادهای رنگین کمان برگزار کردند.

در شهرهای ملبورن و بریزبن استرالیا نیز ایرانیان با برپایی تجمع به مناسبت زادروز کیان پیرفلک با در دست داشتن تصاویری از کیان، شعر خوانی، و همخوانی سرودهای اعتراضی به این کودک کشته شده در جریان اعتراضات زن، زندگی، آزادی ادای احترام کردند.

همچنین تجمع‌ها و مراسم مشابه به مناسبت زادروز کیان پیرفلک و در اعتراض به کشتار کودکان توسط جمهوری اسلامی روز شنبه در دست‌کم در ۳۰ شهر از جمله در کشورهای آمریکا، کانادا، بریتانیا، ‌سوئد، اتریش، آلمان، دانمارک، استرالیا و فرانسه و شمار دیگری از کشورها برگزار شد.

XS
SM
MD
LG