لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۵:۰۹

اف‌بی‌آی عکس «بهزاد مصری، هکر ایرانی» شبکه اچ‌بی‌او را منتشر کرد‎


اطلاعیه منتشر شده توسط اف بی ای در باره هویت هکر شبکه اچ بی او
اطلاعیه منتشر شده توسط اف بی ای در باره هویت هکر شبکه اچ بی او

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی)،روز سه شنبه ۳۰ آبان ماه تصویر بهزاد مصری، تبعه ایران،که به هک کردن کامپیوتر های شبکه تلویزیونی«اچ‌بی‌او» (HBO) و دزدیدن قسمت های پخش نشده از سریال «بازی تاج و تخت» متهم شده است را منتشر کرد.

به گزارش آسوشتیدپرس مقام های دادستانی آمریکا می گویند، بهزاد مصری،‌ با هک کردن کامپیوتر های شبکه تلویزیون اچ‌ بی‌ او (HBO) و دزدیدن قسمت های پخش نشده از سریال «بازی تاج و تخت» قصد داشت شش میلیون دلار از این شبکه اخاذی کند.

جون کیم، کفیل دادستانی فدرال منطقه منهتن نیویورک، در یک نشست خبری گفته است، بهزاد مصری در ایران به سر می برد. وی تاکید کرده است، هر چند دستگاه قضایی آمریکا اکنون نمی تواند بهزاد مصری را بازداشت کند، اما او با عواقب عمل خود روبه رو خواهد شد.

کفیل دادستانی فدرال منطقه منهتن نیویورک اضافه کرده است: او همیشه این ترس را خواهد داشت که به محض خروج از ایران بازداشت شده و به آمریکا منتقل خواهد شد.

آسوشیتدپرس می گوید، در کیفرخواست مطرح شده در دادگاه فدرال در منهتن نیویورک علیه این شهروند ایران آمده است که وی کامپیوتر های شبکه تلویزیونی اچ بی او را در نیویورک هک کرده است.

مقام های قضایی آمریکا گفته اند، بهزاد مصری شبکه تلویزیونی «اچ بی او» را تهدید کرده بود در صورتی که شش میلیون دلار به صورت بیت‌کوین، واحد پول اینترنتی نپردازد، مطالب هک شده را به صورت آنلاین منتشر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی اچ بی او نیز در بیانیه ای اعلام کرده است که در این خصوص در حال همکاری با مقام های پلیس است.

روز گذشته روزنامه واشینگتن پست گزارشی در این خصوص منتشر کرده بود. در این گزارش آمده بود که کامپیوترهای شبکه اچ بی او در بهار سال جاری هک شدند و مدیر این شبکه تلویزیونی در نامه‌ای به کارمندان خود در مرداد ماه گفته بود، برآوردها در مورد حمله سایبری گسترده‌ای به این کانال در جریان است.

این گزارش اضافه کرده بود، بر آوردها در آن زمان حاکی از آن بود که ابعاد حمله به شبکه اچ‌بی‌او، به مراتب بزرگ‌تر از حمله به استودیو فیلمسازی سونی و کلمیبا پیکچرز در سال ۲۰۱۴ بوده‌است.

طبق این گزارش، در حمله سایبری به اچ‌بی‌او قسمت‌های پخش نشده از سریال‌های مشهوری مانند «بازی تاج و تخت»‌ و نیز ده‌ها فیلم و سریال دیگر به سرقت رفته بود.

گزارش شده بود در میان اطلاعات و داده‌های به‌سرقت‌رفته، مسائل پشت‌پرده در مورد قراردهای مسابقات حرفه‌ای، ایمیل‌های مقام‌های اجرایی یا رمز عبور معاون حقوقی شرکت اچ‌بی‌او نیز به چشم می‌خورد.

در همان زمان گزارش شد که اچ‌بی‌او از پلیس فدرال آمریکا درخواست کمک کرده‌است.

XS
SM
MD
LG