لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۴

تجمع اعتراضی برخی کارکنان قوه قضاییه مقابل مجلس برگزار شد


عکس از تجمع روز یک‌شنبه، ۱۹ دی کارکنان قوه قضاییه ایران مقابل مجلس
عکس از تجمع روز یک‌شنبه، ۱۹ دی کارکنان قوه قضاییه ایران مقابل مجلس

با وجود وعده‌ دولت، مجلس و رئیس قوه قضائیه مبنی بر پیگیری مطالبات کارکنان قوه قضاییه، صدها نفر از کارکنان دستگاه قضا در دومین روز اعتراض خود در مقابل ساختمان مجلس در تهران تجمع کردند.

بر اساس ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، شمار قابل توجهی از کارکنان قوه قضائیه روز یک‌شنبه، ۱۹ دی در واکنش به مخالفت اخیر مجلس با کلیات طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه در مقابل ساختمان قوه مقننه تجمع کردند و خطاب به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران، شعار «دروغگو، دروغگو» و «قالیباف، ننگت باد» سر دادند.

در همین حال ویدیوهایی از اعتراض کارکنان قوه قضاییه در سایر شهرها از جمله کرج در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. اعتراض و اعتصاب برخی کارکنان قوه قضائیه از جمله قضات به وضعیت معیشتی و رد طرح افزایش حقوق از سوی مجلس از روز شنبه، ۱۸ دی آغاز شده است.

محمدحسین آقاسی، وکیل در توییتی آورده بود که در در مراجعه خود به دادگستری کرج در روز شنبه «دادگاه‌های کرج عملا کار نمی‌کنند، قضات از حضور در دادگاه خودداری کرده‌اند».

آقای آقاسی در ادامه توییت خود هم‌چنین از «اعتصاب یک‌هفته‌ای قضات» خبر داده و گفته بود: «از ۱۳۵۳ که با دادگستری در ارتباطم هرگز اعتصاب یا اعتراض عملی از قضات ندیده بودم».

مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز ۱۵ دی‌ با کلیات طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه که به دنبال افزایش حقوق قضات و کارکنان این قوه بود، مخالفت کرد.

در همین زمینه، رئیس سازمان اداری استخدامی ایران که روز چهارشنبه گذشته برای اعلام مخالفت دولت به مجلس رفته بود، ضمن ابراز نگرانی مطرح شدن «همسان‌سازی حقوق» در دیگر نهادهای کشور گفته بود: «ممکن است این وضعیت به سایر دستگاه‌ها منتقل شود و مطالبات جدید برای سایر دستگاه‌ها ایجاد کند که به نارضایتی منجر خواهد شد».

اما محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه عصر روز شنبه، ۱۸ دی از تلاش رئیس دستگاه قضا و موافقت دولت برای جبران مشکلات معیشتی کارکنان این نهاد در سال جاری خبر داده بود.

با وجود این وعده‌ها تجمع اعتراضی کارکنان قوه قضاییه در روز یک‌شنبه هم برگزار شد و بر اساس ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی شماری از آن‌ها با حضور در کاخ دادگستری در تهران شعار «الله اکبر» سر دادند.

XS
SM
MD
LG