لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۴

«زنان رزمنده کرد با مسلسل و آواز با داعش میجنگند»


زنان کُرد بخشی از یگان مسلح بزرگتری متشکل از حدود ششصد رزمنده اند
زنان کُرد بخشی از یگان مسلح بزرگتری متشکل از حدود ششصد رزمنده اند

خبرگزاری رویترز پنجشنبه در گزارشی با عنوان «زنان رزمنده کرد با مسلسل و آواز با گروه حکومت اسلامی میجنگند» نوشته است، وقتی شبه نظامی‌های گروه موسوم حکومت اسلامی (داعش) به طرف زنان رزمنده کُرد ایرانی در موضعی در شمال عراق خمپاره شلیک کردند، زنان نخست با آوازخوانی از بلندگوها واکنش نشان دادند، سپس با مسلسل آتش گشودند.

یکی از حدود دویست پیشمرگه زن که زندگی‌شان در ایران را کنار نهادند تا به نبرد داعش بروند، مانی نصرالله پور ۲۱ ساله است که میگوید میخواستند آنها را عصبانی کنند و به داعش بگویند که نمیترسند.

گزارش خبرگزاری رویترز افزوده است، یک فرمانده گفت، هنگامیکه آواز خواندن آغاز گشت، داعش عمدا یگان زنان را با بیست خمپاره هدف گرفت.

این گزارش اشاره دارد، زنان کُرد بخشی از یگان مسلح بزرگتری متشکل از حدود ششصد رزمنده اند که با حزب آزادی کردستان همسوست.

جنگجویان زن با همرزمان مرد صد در صد برابر و همه به زنان جنگجو سرفرازند.
«هجیر بهمنی» پیشمرگه کُرد​

رویترز ادامه داده است، این گروه به طیفی از نیروهای عراقی و کُرد پیوسته است که از پشتیبانی ائتلاف به رهبری آمریکا در عملیات آزادسازی موصل برخوردارند.

مانی نصرالله پور به رویترز میگوید برای نگهداری خاکشان میجنگند، چه در کردستان ایران یا عراق و اینکه تفاوتی نمیکند نبردشان با داعش باشد یا گروه دیگری که خاکشان را اشغال کند.

بگزارش رویترز «آوین ویسی» که در پیکار آزادسازی روستای «فضیلیه» با مسلسلی سنگین در دست به آن نبرد شتافت و کوچه بکوچه با داعش جنگید میگوید آنها از زنان میترسند. وی می افزاید، درست است که داعش خطرناک است اما از آنها نمیترسند.

این گزارش ادامه داده است تاکنون در عملیات یک پیکارجوی زن از گروه کشته شده است.

بنوشته رویترز، مانند پیشمرگه‌های دیگر، آوین ویسی بدنبال گزارشها درباره آزار و اذیت زنان توسط داعش آشفته و بر آن شد امور را بدست خود گیرد.

وی که ۳۲ سال دارد و یک پرچم کُرد را بر گونه اش رنگ آمیزی کرده میگوید در تلویزیون که دید داعش، زنان را شکنجه میدهد، خونش بجوش آمد و بر آن شد بجنگشان برود.

خبرگزاری رویترز گزارش میدهد، بعد از ظهر پنجشنبه، زنان جنگجو بر خاکریزی صف بسته بودند، جنگ افزارهایشان خط مقدم با داعش، حدود هفتصد متر آن طرف تر را نشانه گرفته بودند؛ زنی که اسلحه‌ای به شانه‌اش بسته بود راه میرفت و ردیفی از راکت‌های به غنیمت گرفته شده داعش دیده میشد.

در این گزارش آمده است، با آگاهی از جنایات داعش علیه زنان، مانی نصرالله پور میگوید جنگاوران زن پیمان بسته اند که هرگز به اسارت نیافتند و همیشه گلوله‌ای آماده برای خود دارند.

خبرگزاری رویترز می افزاید، او و دیگران امیدوارند دستشان به شبه نظامی‌های گروه حکومت اسلامی برسد.

بنا بر این گزارش «هجیر بهمنی» میگوید جنگجویان زن با همرزمان مرد صد در صد برابرند و اینکه به زنان جنگجو سرفرازند.

مانی نصرالله پور میگوید، اینجا مردان برای زنان آشپزی میکنند.

در گزارش خبرگزاری رویترز آمده است که پیکارجویان زن، شش هفته آموزشهایی چون نشانه گیری و تک تیراندازی میبینند.

XS
SM
MD
LG