لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۰

حاشیه‌های کنسرت گوگوش در دوبی؛ مسئولان اماراتی به انتقاد ایران توجه نکردند


تصویر آرشیوی است
تصویر آرشیوی است

مسئولان برگزاری نمایشگاه جهانی (اکسپوی) دوبی، بدون توجه و واکنش به انتقادهای مسئولان حکومت ایران درباره حضور گوگوش،‌ این خواننده مشهور را به عنوان «نماد فرهنگی ایران» دعوت کردند و کنسرت او نیز با استقبال گسترده برگزار شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از این کنسرت که پنج‌شنبه، ۲۶ اسفند، برگزار شد، نوشته است شرکت گسترده و پر شور ایرانیان در این کنسرت نشان می‌دهد که با وجود گذشت بیش از چهار دهه از زمانی که فعالیت گوگوش در ایران ممنوع شد، این خواننده ۷۱ ساله هنوز می‌تواند قلب طرفداران خود از نسل‌های گوناگون را تسخیر کند.

در روزهای اخیر گزارش شده بود که بنیاد رودکی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد ایران در نامه‌ای به مدیر اکسپوی دوبی، از دعوت این خواننده به عنوان «نماد فرهنگی» ایران به تندی انتقاد کرده بود و گوگوش را «معشوقه پهلوی» خوانده بود.

ترس بنیاد رودکی ارشاد از حضور گوگوش در دبی!
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:51 0:00

گوگوش در این کنسرت در کنار ترانه‌های مشهور خود که به بسیاری از آنها قبل از انقلاب باز می‌گردد، ترانه‌های آلبوم جدید خود با عنوان «بیست و یکم» را نیز اجرا کرد.

بر اساس این گزارش، هر چند بسیاری از حاضران در کنسرت جوان بودند ولی تمامی ترانه‌های قدیمی گوگوش را می‌دانستند و با شور و هیجان فراوان با او هم‌صدایی می کردند.

سارا، ۳۵ ساله‌، که برای حضور در این کنسرت از عمان به دوبی آمده بود، به آسوشیتدپرس گفته است: ««واقعا نمی توانم عشقم به گوگوش را بیان کنم. کشور ما مشکلات فراوانی دارد. وضع اقتصاد بسیار بد است و حکومت خوبی نداریم. ولی در کنار همه این مشکلات، اسطوره‌ای مثل گوگوش داریم».

در بخش دیگری از این گزارش، با اشاره به حملات دامنه‌دار مقام‌های حکومت ایران به گوگوش، آمده است: « یکی از برجسته ترین حملات به گوگوش، به ویدئو- موزیک او در مورد عشق همجنسگرایان بود که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. ولی در کنسرت گوگوش در دوبی که با ترانه «کویر» و فریادهای «دوستت داریم» تماشاچیان به پایان رسید، اثری از این مخالفت‌ها دیده نمی‌شد».

یکی از تماشاچیان به نام علی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار آسوشیتدپرس، با اشاره به شمار جمعیت و هیجان آنها گفته است: «آرزویم فقط این است که چنین لحظاتی را یک روز در داخل ایران ببینیم».

کنسرت دوبی بخشی از تور نوروزی گوگوش در شهرهای مختلف جهان است که در نقاط مختلف جهان از جمله لس آنجلس و تورنتو اجرا می‌شود.

منبع: آسوشیتدپرس / ش.ر، ر.ح
XS
SM
MD
LG