لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۰

برگزاری تجمع‌های «نه به جمهوری اسلامی» در بسیاری از شهرهای اروپا، آمریکا و کانادا


تظاهرات روز شنبه در واشینگتن دی سی.
تظاهرات روز شنبه در واشینگتن دی سی.

ایرانیان مقیم شهرهای مختلف اروپا، آمریکا و کانادا از جمله شهرهای واشینگتن، لس‌آنجلس، مونترال، تورنتو، لندن، برلین، اسلو، استکهلم، وین روز شنبه همزمان با چهل و چهارمین سالگرد همه‌پرسی دوازدهم فروردین، اقدام به برگزاری تجمع‌هایی تحت عنوان «نه به جمهوری اسلامی» کردند.

ایرانیان در چندین شهر آمریکا به ویژه واشنگتن در شرق و لس‌آنجلس در غرب ایالات متحده روز شنبه دوازدهم فروردین همزمان با سالگرد همه‌پرسی ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ تجمع و تظاهرات گسترده و پرشماری علیه جمهوری اسلامی برپا کردند.

جمع گسترده‌ای از ایرانیان عصر شنبه برای بیست و هشتمین «شنبه اعتراضی» پیاپی در واشینگتن تجمع کرده و اقدام به سردادن شعار و همچنین سخنرانی‌هایی علیه جمهوری اسلامی کردند.

ایرانیان مقیم واشینگتن همچنین در جریان تجمع روز شنبه که همزمان با سالگرد همه‌پرسی دوازدهم فروردین ۵۸ بود، اقدام به برگزاری همه‌پرسی نمادین «نه به جمهوری اسلامی» کردند.

در لس‌آنجلس جمع گسترده‌ای از ایرانیان عصر شنبه به وقت محلی در یکی از میادین منطقه وست وود تجمعی با عنوان «نه به جمهوری اسلامی» برپا کردند. حاضران در این تجمع اقدام به سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی کردند و خواهان نقش فعال دولت آمریکا در حمایت از اعتراضات و اعمال فشار بیشتر بر سران جمهوری اسلامی شدند.

در شهر مونترال کانادا نیز جمعی از ایرانیان روز شنبه با پرچم‌های شیروخورشید و تصاویر شماری از معترضان کشته شده تجمع «نه به جمهوری اسلامی» برگزار کردند.

جمعی از ایرانیان تورنتو نیز در میدان مل‌لستمن این شهر تجمع «نه به جمهوری اسلامی» را عصر شنبه دوازدهم فروردین ماه برگزار کردند.

روز شنبه در سالگرد همه‌پرسی ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ شماری از ایرانیان ساکن شهر وین اتریش با شعار «نه به جمهوری اسلامی» با سردادن شعارهایی چون «مرگ بر جمهوری اسلامی» و «زن، زندگی، آزادی» به سمت سفارت جمهوری اسلامی راهپیمایی کردند.

جمعی از ایرانیان شهر لندن نیز روز ۱۲ فروردین تجمع ننه به جمهوری اسلامی» را برپا کردند. معترضان ایران همچنین با تجمع مقابل بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در لندن، پرفورمنسی با عنوان «نه» به جمهوری اسلامی را اجرا کردند.

در شهر لیدز هم جمعی از ایرانیان با برگزاری تجمع ضمن سردادن شعارهایی در حمایت از اعتراضات مردم ایران، شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سردادند.

گروهی از ایرانیان برلین نیز روز شنبه دوازدهم فروردین ماه با برگزاری تجمع نه به جمهوری اسلامی ضمن سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی، در سخنرانی‌های این تجمع بر حمایت از اعتراضات مردمی علیه جمهوری اسلامی تاکید کردند.

جمعی از ایرانیان در شهر کارلسروهه آلمان هم اقدام به تشکیل زنجیره انسانی کرده و تصاویری از معترضان کشته شده در ایران و پلاکاردهایی علیه جمهوری اسلامی در دست داشتند.

در اسلو پایتخت نروژ نیز تجمع «نه به جمهوری اسلامی» روز شنبه برگزار شد و حاضران با گرامی‌داشت یاد کشته‌شدگان اعتراضات سراسری در ایران، بر لزوم آزادی فوری معترضان دربند و از جمله توماج صالحی، خواننده رپ، شدند.

جمعی از ایرانیان در شهر برن سوئیس تجمعی با شعار «نه به جمهوری اسلامی» برگزار کردند و در جریان این تجمع شعارهای اعتراضی از جمله «می‌جنگیم، می‌میریم، ایران رو پس می‌گیریم» سردادند.

در شهر استکهلم پایتخت سوئد نیز جمعی از ایرانیان با برپایی تجمع «نه به جمهوری اسلامی»، از اعتراضات زن، زندگی، آزادی را اعتراضاتی علیه «سیاهی و تباهی جمهوری اسلامی» خواندند.

در شهر بارسلونای اسپانیا نیز جمعی از ایرانیان با برگزاری تجمع در یکی از میادین این شهر، با پلاکاردهای «نه به جمهوری اسلامی»، «زن، زندگی، آزادی» و در دست داشتن پرچم‌های ایران اقدام به پخش سرود و سردادند شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سردادند.

XS
SM
MD
LG