لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۳

آغاز لیگ ملت‌ها با پیروزی والیبال ایران مقابل ایتالیا


ایران با کسب هر سه امتیاز از دیدار اول، در ادامه باید به مصاف چین و آلمان برود.
ایران با کسب هر سه امتیاز از دیدار اول، در ادامه باید به مصاف چین و آلمان برود.

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار از لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ با نتیجه سه بر یک از سد ایتالیا گذشت.

پس از هفت سال حضور ایران، این نخستین بار در تاریخ مسابقات است که این تیم در بازی اول به برتری می‌رسد.

هفته اول لیگ ملت‌ها به میزبانی چین برگزار می‌شود و ایران با کسب هر سه امتیاز از دیدار اول، در ادامه باید به مصاف چین و آلمان برود. آلمان توانست در دیداری سخت و سنگین با نتیجه سه بر دو از سد چین بگذرد.

سعید معروف، سیدمحمد موسوی عراقی، امیر غفور، جواد معنوی‌نژاد و علی شفیعی به همراه حضرت‌پور (لیبرو) آغازگران ایران در برابر ایتالیا بودند.

سیمونه جیانلی، بالاسو، آنتونف، آنزانی، لاویا و گابریل نلی ترکیب تیم متحول شده ایتالیا را تشکیل می‌دادند که با میانگین سنی ۲۴ سال و در غیاب برخی ستاره‌های اصلی‌شان به چین آمده‌اند.

ست نخست را ایتالیا به سود خود خاتمه داد. ترجیح صداوسیما به پخش راهپیمایی روز قدس به جای ست اول این بازی با اعتراضات گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی همراه بود.

در ست دوم هم ایتالیا توانست به شش امتیاز اختلاف برسد اما نتیجه این ست در نهایت با حساب ۲۵_۲۳ به سود ایران رقم خورد.

اشتباهات دفاع روی تور ایران می‌توانست ایتالیا را در این ست هم برنده کند اما سرویس‌های هدفمند میلاد عبادی‌پور و نقش آفرینی سعید معروف به عنوان دریافت کننده، توپ گیر و پاسور باعث شد دو تیم در امتیاز ۱۸ مساوی شوند.

آبشار قدرتمند پوریا فیاضی ایران را در آستانه پیروزی قرار داد تا سرانجام ایرانی‌ها نبض بازی را در اختیار بگیرند.

نتیجه ست سوم با ست قبلی مشابه بود و ایران دو بر یک پیش افتاد. بلنجینی مربی پرافتخار ایتالیا نتوانست روند برتری ایران را متوقف کند.

در ست چهارم سرویس‌های بی نقص فیاضی اجازه نداد حریف در دریافت اول موفق ظاهر شود. شفیعی هم به ندرت توپ را از دست می‌داد. به این ترتیب نتیجه ست دوم، در ست‌های سوم و چهارم هم تکرار شد تا ایران به برتری برسد.

امیر غفور و گابریل نلی با ۲۰ امتیاز عنوان امتیاز آورترین بازیکنان میدان را از آن خود کردند. در تیم ایران عبادی‌پور، فیاضی و شفیعی با کسب ۹ امتیاز پس از غفور به اتفاق همدیگر در رده دوم بودند.

ایگور کولاکوویچ سرمربی ایران به خبرنگاران گفت: بدون بازی تدارکاتی، رویارویی با ایتالیا سخت بود. ست اول و دوم اشتباهات زیادی داشتیم اما توانستیم اعتماد به نفس خود را پیدا کنیم و ببریم.

سعید معروف کاپیتان ایران هم گفت: «معمولاً تیم ما در شروع مسابقات خوب نیست و این اتفاق در گیم اول و دوم تکرار شد اما از گیم سوم به بازی برگشتیم. اعتقاد داریم این بهترین بازی ایران نبود.»

ایران که پارسال در لیگ ملت‌ها نتایج خوبی نگرفت و به رده دهمی قناعت کرد، در هفته دوم به میزبانی ژاپن باید به مصاف تیم‌های برزیل، آرژانتین و ژاپن برود.

رقابت‌های هفته سوم در ارومیه پیگیری خواهد شد و ایران با تیم‌های قدرتمند روسیه، کانادا و لهستان رویارو می‌شود.

هفته چهارم در اردبیل، والیبالیست‌های ایران با برخورداری از امتیاز خانگی باید در برابر فرانسه، پرتغال و استرالیا بایستند.

مسابقات به صورت هفتگی، پرفشار و بدون وقفه برگزار می‌شود. در هفته پنجم به میزبانی بلغارستان، ایران با تیم میزبان و تیم‌های مدعی آمریکا و صربستان مبارزه می‌کند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی جوانان درباره دو دیدار بعدی ایران به خبرگزاری ایسنا گفت: نگاه چین به لیگ ملت‌ها مثل بازی‌های تدارکاتی است تا خود را برای انتخابی‌های المپیک آماده کنند. آنها دست خود را برای تیم‌های آسیایی رو نمی‌کنند و اینجا با ترکیب اصلی پا به میدان نمی‌گذارد.

عطایی درباره آلمان که با سرمربیگری آندرا جیانی از ایتالیا گام به رقابت‌ها گذاشته است، گفت: آلمان از تیم‌های خوب اروپاست اما چند بازیکن اصلی خود را از جمله در پست پاسور در اختیار ندارد.

XS
SM
MD
LG