لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۱

آتش‌سوزی در بیمارستان ویژه کرونا در بغداد ۸۲ کشته بر جای گذاشت


حضور خانواده‌ها در مقابل بیمارستان ابن الخطیب
حضور خانواده‌ها در مقابل بیمارستان ابن الخطیب

گزارش‌ها حاکی است که شامگاه شنبه در اثر انفجار کپسول اکسیژن در یک بیمارستان در بغداد که به آتش‌سوزی گسترده منجر شد، ۸۲ نفر کشته و ۱۱۰ نفر مجروح شدند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این رویداد باعث خشم عمومی و درخواست شهروندان برای استعفای مقامات کشوری شده است.

یک پزشک شاغل در این بیمارستان گفته است هنگام بروز آتش‌سوزی در این بیمارستان دست‌کم ۱۲۰ بیمار بستری بودند که بیشترشان از دستگاه تنفسی استفاده می‌کردند و ۳۰ بیمار نیز با حضور بستگانشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند.

بنابر گزارش‌ها، نحوه اشتباه انبار کردن کپسول‌های اکسیژن باعث این انفجار شده و ارتباط سقف‌های کاذب بیمارستان به هم به سرعت آتش را به همه ساختمان منتقل کرده است. خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که این بیمارستان سیستم مقابله با حریق ندارد.

مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق، خواستار تحقیقات فوری در مورد علل این آتش‌سوزی شده و همچنین سه روز عزای عمومی در کشور اعلام کرده است.

کاظم بوهان، مدیر اداره دفاع مدنی عراق شنبه شب گفت که آتش‌سوزی در بخش‌های بیمارستان ابن الخطیب، جنوب بغداد ، به طور کامل خاموش شد.

رسانه‌های عراقی به نقل از مقام‌های دولتی گفته بودند، نیروهای آتش نشانی توانستند پس از نزدیک به سه ساعت آتش سوزی بیمارستان ابن الخطیب را خاموش کنند.

منابع عراقی اعلام کردند، بیمارستان ابن الخطیب به طور کامل تخلیه شده و بیمارستان بستری به دیگر بیمارستان‌ها منتقل شدند.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید روز چهارشنبه تعداد مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در عراق از یک میلیون نفر گذشت که بالاترین میزان در بین کشورهای عربی است.

با استفاده از خبرگزاری فرانسه و آسوشیتدپرس
XS
SM
MD
LG